Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Rabu, 23 April 2014

The Last Steep Ascent


i am very love this drama. Drama Hongkong 'The Last Steep Ascent' yang dibintangi oleh Maggie Cheung Ho yee sebagai Soo Sun Yet dan Moses Chan sebagai Miu Tin. Ramai lagi pelakon lain tetapi watak utama ini paling saya sukai. (hehehee...). Drama yang diadaptasi by true story di antara an older women dengan younger man. Drama ni saya watch di ntv7 pukul 11.00 malam, isnin hingga rabu. Drama ni juga yang membuatkan saya tidur lewat. But memang puas hati menontonnya. (cinta sejati kunun...) Seronoknya jikalau saya juga dapat melalui saat-saat manis begitu. Di mana ada langit di situ ada bulan. Pemandangan kampung dalam drama ni begitu cantik... kawasan pantai tempat di mana Tin Oi Tai bersembunyi sangat cantik. Kecantikannya seperti saya mahu ke sana right now. Dan yang paling penting saya telah jatuh cinta dengan kawasan bukit / gunung tempat di mana Miu Tin mencari bulan yang senyum. OMG!!... Kalau saya diberi pilihan untuk tinggal di tempat seperti itu saya rela...asalkan bersama insan tercinta...(arrkkk...koilob oku kaa....). Aduiii...owesome...this drama... Saya juga paling suka dengan baju Cheung Ho Yee...cantiklah... sopan jer. Saya nak buatlah fesyen baju tu sesuai dengan gaya muslimah...cantik baitu yang ala-ala selendang di bahu dia. Kalau sekarang ni saya nampak people letak selendang di bahu sebab kesejukan. (tapi selendang yang biasa yang nda cantik...kuikuikuiii....). Setelah habis drama ni...maka berakhirlah time tengok tv sampai lewat malam. But tidur lewat tu suda kebiasaan baa....kalu bukan main game baca whatsapp group. heheheee.... time tu laa baru nak jeling telefon. time tu la baru nak baca dan jawab msg.....kikikikkk...


#perkahwinan yang dibina berpuluh tahun mampu musnah beberapa hari...etc#
#kehidupan kita akan sentiasa tenang jika sentiasa memaafkan orang lain#
#sekali dilukai tidak bermakna masa depan gelap#
#cinta wujud di mana-mana#
#di mana ada kemahuan di situ ada jalan#
#kasih sayang keluarga diutamakan#


Hahahaa....jangan confident sangat.

mkbs - Choi Min Ho....macam sa mo peluk2 saja dia...tapi Lee Min Ho masih bertakhta di hatiku...(hahahaahahah...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou