Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Isnin, 1 September 2014

Chong Wei kalah suda..

Bulan ogos di slot saranghae tv9 setiap ahad, filem bertemakan kemerdekaan negara korea selatan menentang komunis. saya suka tengok cerita mereka. mungkin juga kerana lakonan semula yang berkesan. bila tengok pertempuran semangat saya berkobar2 seolah2 saya juga nak pi berperang. kadang2 air mata mengalir tanpa disedari. Tapi bila tengok filem malaysia saya tiada perasaan pun. sekadar tengok untuk buang masa. saya pun nda tau napa.. mungkin sebab saya tidak pernah melawat tempat2 sejarah..tapi sy pun inda pena pigi korea but bila tengok cerita durang sy ada rasa semangat, sayang ... hanya mereka yg pernah bertempur tahu betapa sayangnya negara. itu kata org..tapi bagi saya tidak pada malaysia. pada negara lain mungkin. Hebat kan org dulu2..berjuang habis2an utk org sekarang merasai nikmatnya..dan org sekarang adakah berjuang habis2an utk org akan datang? saya pun inda berani mo jawab tu.. yang sa tau dunia semakin hampir ke penghujungnya namun saya masih terus membuang masa tanpa membuat persediaan.. sa teringin di kepie mo gumpul cd filem perang korea selatan.. kalu ada filem korea utara lagi bagus. rakyat mereka terkenal dgn kesetiaan kepada negara dan pemerintah. Cuma yg musykilnya dlm cerita perang mesti ada bantuan amerika syarikat. hebat benar usa ni kan?. semua tempat yg dia boleh dpt manfaat dia akan bagi pertolongan. tempat yg memberi risiko ditentang secara halus. Apa2 pun, buat apa mo fikir pasal durang.. tu negara islam like mesir pun politik kutur juga. durang lagi dahsyat perang sesama agama. hebat2 keupayaan agama di tempat durang hebat lagi tu ajaran sesat. like indonesia lrr.. negara islam terbesar tapi ajaran sesat juga paling banyak di sana. bikin takut kn? mana kita tau kn..kita yg cetek ilmu ni eksen kunun tunggang tebalik sembahyg sekali nga sesat mala..mcm manaitu?.. palis palis..jauh2 bala. 71 into fire - filem korea selatan. best cerita ni. sin yg last sekali amat menyedihkan. ungkapan "maafkan saya".. teringat bha sa tu cerita. eeee...bikin sedih. nasib baik hari ni cuti.. tadi tengok seimbas lalu chong wei di kejohanan dunia badminton - tewas kepada cheng long dr china.. sudah 3 kali mara ke final tapi sekadar meraih perak. ingatkan chong wei akan bagi hadiah kemerdekaan. tak dapat juga. kesian. cuba lagi tahun depan... walaupun runner up saja Tahniah diucapkan.. walaupun runner up saja saya tetap sokong kamu.. saya sokong kamu dalam doa saya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou