Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Selasa, 4 Oktober 2011

1Malaysian Development Berhad


Majlis penyerahan geran akademik 1MDB di Dewan Sri Sarjana, UNITEN. Lebih enam ratus penerima geran tersebut. Namun yang datang hanya segelintir sahaja. Jika dilihat pada yang hadir tadi, kaum cina dan india lebih ramai. Namun jika mengikut senarai penuh penerima sama rata. Konsep 1 Malaysia saya bagi sepuluh bintang (markah penuh). Penerima akan menerima wang serendah RM7,500.00 sehingga RM16,000.00 mengikut bidang. Kaya beb!... Menteri 1 Malaysia pun datang. Sekilas pandang macam ada unsur politik. Apa-apa sajalah janji negara aman.


Majlis

@ Berjalan lancar. Buat kerja ikut suka sendiri. Macam kartun. Kejap disuruh ini kejap disuruh itu.

Corat-coret

@ En. Edh tanya siapa jaga meja media, boleh saya jawab 'tidak tahu'. Riak wajahnya lain. Buat malu jer. Tapi betul tak tau...

@ Seorang wakil media tu, saya bagitau dia kena duduk meja 10 atau 17. Boleh dia jawab 'ya ya saya tau. Saya duduk meja 10' sambil bersms. Adui!. Rasa macam tiada fungsi pula. Adiyeiii....


@ Makanan sedap.


@ Puan Fauzana nampak berisi.

@ Pegawai pengiring VVIP mana menghilang? Tugas anda tidak sempurna...

@ Urus setia pintu utama sepatutnya meminta VIP ke kaunter pendaftaran untuk mendapatkan no. meja. Ini tidak... Tau marah ikan bilis saja...hahaha...

@ Saya tak sesuai dengan tugas penyambut tetamu. Kalau setakat senyum angguk ucap selamat datang ok. Nak pi tegur tunjuk arah pi mana duduk mana, gagal. Tapi dah disuruh nak buat macam mana? Saya menurut perintah. Senang kan?


Nak tidur dulu. Esok kerja menunggu


Adikku Asma Ruqaiyah - exam jawab baik-baik yee... I believe u...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou