Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Isnin, 15 Disember 2014

AKU TELAH BUAT SILAP

Assalamualaikum wbt..

Hari ini dimulakan dengan bismillah dimulakan dengan mood yang kurang baik..dan mood telah bertambah down. bukan tidak pernah buat salah tetapi suasana kerja di sini agak berlainan..gempak dengan masalah. dengar ceritanya memang menakutkan. tatatertib dekat dengan mereka. direc to the point... hari ini time buat laporan bil 14 hari - terus kenampakan tu kecuaian. kalau memang salah betul ok juga tapi ini salah kunci masuk tarikh. bulan 12 bertukar bulan 02. apakah kes ni? bulan 2 i'm still work di putrajaya. Fuh!!!... sentap baitu perasaan bila nampak tu laporan. Kecuaian yang maha dahsyat. itu yang ditakuti itu juga terjadi. Semua staff pejabat Am jadi kecoh terutamanya KX22. urang lama melumpat baa.. mood sy terus jadi down oohh... yang paling sadis KX22 terus badmood ba.. takut saya dia jatuh sakit. Waaalawalaa.. Sebentar tadi saya, KX22, KX41 jumpa pengarah untuk memberi maklum dan melapor sebelum laporan penuh dihantar ke HQ. Saya tengok dan rasa
reaksi pengarah tadi walaupun dia senyum2 ketawa2 tapi sound tu ada lain sikit. walaupun dia kata "orang cemerlang tidak semestinya tak buat salah".. "kesilapan itu permulaan kepada kecemerlangan"..."kita bukannya curi duit" tapi hati tetap tidak sedap ba. Sebab pengarah yang ni bagus sangat. "KEGAGALAN PIHAK TUAN MEMATUHI PERKARA INI BOLEH MENYEBABKAN TUAN ATAU PEGAWAI YANG TERLIBAT DIKENAKAN TINDAKAN TATATERTIB"... Beginilah keadaannya kan.. bila bos bagus mesti buat salah. Dulu pun time di jpa begitu juga. Nasib time tu tidak dapat surat amaran. Harap2 yang ini tiada apa2. kesian tu bos bagus - baru naik pangkat jadi pengarah anak buah sudah buat salah. Perasaan saya bukanlah takut sangat - cuma perkara yang bermain di fikiran saya ialah - saya orang baru ba di sini, harus jaga kredibiliti, harus jaga nama JPA. Errmmm...tapi apakan daya..benda sudah terjadi..terima saja seadanya... Tunggu sajalah laporan dari HQ. Seandainya kena bagi tindakan
tatatertib terima sajalah. Bukan apa2 jugaitu. bukan sa pi manakau..duniawi semua tu.. lagipun bukan kena masuk penjara juga..tapi kalu kena masuk penjara pun inda apa2 jugaitu.. terasa negi no ma idup di pinjara..hihihii... supaya jadi insan beriman dapat hafaz tu kitab al-Quran. Errmmm...kerja pun macam malas ba. Moral of the story, most important jangan cuai. dan penting kena semak tu laporan ap103 setiap hari. kalau di jpa setiap hari saya semak my side sebab laporan ap103 dihantar setiap hari ke akaun jpm. di sini satu bulan dua kali saja hantar laporan ap103. jadinya menyemak setiap hari pun malas. Uuuhhh... tadi kx22 suruh sy renung2 baitu memo peringatan pelaksanaan pembayaran bil 14 hari. Terus sakit ba kepala sy..macam mo migrain. macam mo balik rumah terus tidur. Sungguh tidak kuat ni mental. hilang rasa lapar..lupa pi tandas.. tengahari nanti mo tidur ni..mo kasih ilang pening kepala.

Maafkanlah saya wahai semua yang terlibat. Saya bukan sengaja. Saya akan berusaha untuk tidak mengulangi kesilapan yang sama namun saya tidak berani berjanji bahawa saya tidak akan membuat salah.


secantik bunga semanis madu, jauh melangkah ingat pesan ibu
sekeras kerikil semangat harus JITU... terus melangkah selagi mengerti arah sendiri.... "Mawar Kasturi Bidadari Syurga"
"MKBS"- 0 iso siam duo tolu duo tolu limo apat walu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou