Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Khamis, 25 Oktober 2012

BATU KARANG



PENAWAR PENYAKIT BATU KARANG

Selalunya saya hanya dengar tentang penyakit batu karang ni..so nothing feeling about it...tiba-tiba pula ayah sepupu saya kena...rasa takut beb... maka hari menjelang raya haji esok saya mengambil kesempatan di dalam kesempitan untuk mengodek-godek googgle mencari penawar penyakit ni... sebelum kena sebelum membesar bagus bersedia kan?... khabarnya semua orang ada penyakit ni. Cuma bezanya tahap kebahayaannya... Bermacam-macam petua yang saya jumpa. Kalau ada kelapangan bolehlah mencubanya. Nak try lobak putih tu.. sebab kalau buat sup sedap tu... macam manalah rasa dia itu....

Pertama ;-

2 inci lempoyang
3 gelas air
Lempoyang dipotong dan diketuk.Rebus sehingga air tinggal ½ cawan.Seeloknya rebuslah dalam periuk tanah atau kaca,untuk mengelakkan tindakbalas kimia yang keterlaluan,sekiranya kita menggunakan periuk aluminium.Minumlah setiap hari,sehinnga batu karang pecah.Lempoyang juga bagus untuk orang berdarah tinggi dan sakit jantung.

Kedua ;-

Minum air lobak putih. Blender cukup-cukup lobak putih tu dan tapis serta minum airnya, amalkan pagi dan malam. jangan lupa minum air sehari sekurang-kurangnya 3 or 4 liter. Kalau tidak minum air batu karang akan dtg balik. Selamat mencuba.

Ketiga ;-

lobak putih + 3-4 pokok akar lalang + gula batu + kena blend bersama segelas air, lepas tu tapis dan amek air tu saja
= amalkan minum sebulan sekali saja.
Insyallah batu akan keluar.

Keempat;-

5 hari yang pertama, minum 4 gelas air epal hijau setiap hari (nak makan 4 @ 5 biji epal hijau pun boleh gak). Jus epal ni melembutkan batu karang.
Hari ke enam pula , jangan makan malam! Pada pukul 6 petang minum garam Epsom (magnesium sulphate) dengan air suam. Ulang lagi pada pukul 8 malam. Magnesium sulphate buka bukaan pundi kencing. Pada pukul 10 malam, ambil setengah cawan minyak zaitun(atau minyak bijan) yang dicampur dengan setengah cawan air lemon. kacau dan minum. Minyak ini akan bertindak menjadi pelincir.
Esok paginya, jangan terkejut kalau nampak batu hijau kat najis…biasanya terapung!…dan boleh dikira . Jika tak de batu karangpun, petua ini elok untuk membersihkan pundi kencing.

Kelima;-
Nanas penawar penyakit batu karang. Jus nanas merupakan sejenis minuman yang lazat dan baik untuk kesihatan, terutamanya bagi mengatasi kekeringan dibahagian bibir dan kulit muka. Nenas merupakan ramuan penting dalam rawatan tradisional. Ia melancarkan perjalanan haid serta berkesan mengatasi masalah-masalah pencernaan, pundi kencing, cacing dan kelesuan badan. Ia juga merupakan penawar yang penting bagi mengatasi penyakit batu karang. Amalan meminum jus nenas terbukti berkesan untuk mengatasi masalah kencing tidak lawas kerana kandungan enzimnya yang tinggi. Selain itu untuk meredakan sakit batu karang ialah minum air limau nipis sebaik-baiknya tanpa gula. Perah sebiji limau nipis tua ke dalam secawan air dan minum sukatan yang sama tiga hingga lima kali sehari. Untuk menyahkan batu karang, boleh dicampurkan dengan minyak zaitun. Caranya, ambil sesudu besar air perahan limau nipis dan sesudu besar minyak zaitun dengan 4 cawan air. Insya Allah batu karang akan keluar bersama air kencing beberapa jam selepas itu. Sekiranya tempat anda ada buah 'katak puru' atau 'nam-nam' boleh juga dijadikan penawarnya. Ada juga orang tua berpesan dengan minum jus lobak puti dapat mengatasi masalah batu karang ini. Namun begitu pencegahannya lebih penting. Jadi elakkan makanan laut terutamanya yang bercengkerang seperti ketam, kerang, lala, udang dan sotong. Semuanya datang dari laut dan batu karang juga tempatnya di laut, jadi jangan biarkan ia membesar dalam perut kita.

Keenam;-

Didihkan sebatang pokok matahari bersama akarnya. Biarkan sehingga airnya tinggal kira-kira
satu gelas. Setelah sejuk, tapis dan minum seperti air teh dan ulangi sehingga beberapa hari.

Ketujuh;-

Kisar sebiji buah tembikai bersama sedikit gula batu (untuk sedapkan). Minum setiap hari.
Makan tembikai 1 biji kena habiskan dalam masa 24 jam selama 3
hari berturut2 (sama ada makan atau jadikan jus tanpa campur air)
Insya Allah sembuh masa minum selawat 3x ya.

Kelapan;-
Ambil tujuh tongkol jagung. Buang isinya kemudian rebus dengan 5 gelas air sehingga air tinggal setengah. Amalkan minum air rebusan ni 3 kali sehari.

Kesembilan;-

Ambil sebuk jintan hitam sebanyak satu sudu teh. Campurkan dalam segelas air panas bersama 3 sudu madu asli. Gaul sebati dan minum sehingga habis. Dikatakan minuman ramuan ini akan membuatkan batu karang tu pecah dan keluar dengan sendirinya. Insya-Allah.


Insya-Allah dengan izinNya pasti akan sembuh. Berusaha dan tawakkal...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou