Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Isnin, 3 September 2012

Ko Marah Aku Ok Saja....


nampak alim di luaran tapi hakikatnya suka memaki dan mendoakan yg tidak baik untuk org lain apalagi orang tua...langsung x tau respect org lain..hidup berjiran kena byk tolak ansur..mungkin betul kami dlm kesusahan, jadi tolong fahami keadaan kami..jgn menghina dan memaki tanpa membuat pertimbangan yg sewajarnya...ko akan rasa suatu hari nanti bila Allah takdirkan org tersayang ko sakit then org lain buat tdk tahu saja malah menambahkan kerisauan ko..baru ko sedar bahawa rasa HORMAT pada org lain perlu dlm hidup berjiran...sori sy amat terkilan membaca apa yg ko tulis tentang keluarga sy..terima kasih atas DOA itu..sy doakan semoga keluarga kamu baik2 saja dan dilindungi Allah..
· · August 29 at 3:24pm ·



    • Suraya Sapin Raya sabar n byk2 b'doa mnta p'tnjuk & p'lindungan dr Nya..

    • Siti Jienah
      Qas Ma Waty sy faham perasaan ko...dan ko pun patut faham perasaan sy ketika itu..... Dan itu adalah luahan rasa marah sy ketika itu... klu ko mo terus marah sy x kisah... sy berhak atas apa yg sy rasa dan ko berhak atas apa yg ko rasa... ...See More
      3 minutes ago ·


      Untuk pengetahuan, saya bukanlah orang alim. Saya biasa-biasa saja. Bila marah bila sakit hati tiada kawalan... sesekali meletup begitulah keadaannya. Namun sekurang-kurangnya saya tidak datang menjerit depan rumah orang. Dan saya amat terharu kerana ada pandangan saya ni nampak alim. Terharu!.... Harap-harap begitulah hendaknya. Temanku...apapun pandanganmu terhadapku, saya terima seadanya. Kalau kala ini ada rasa benci yang maha dalam di sudut hatimu, terima kasih. Itu hakmu.....saya berada di tempat kejadian dan kau hanya mendengar ceritanya.... dan harus juga saya nyatakan luahan rasa marah yang tertulis itu bukan hanya pada kejadian waktu itu sahaja...saya terima kemarahanmu...ko berhak untuk marah...marah sampai bila-bila pun tak mengapa.... saya tidak berniat mencungkil kembali kisah itu kerana perasaan saya pada masa kejadian dan kini masih sama...mungkin amarah saya agak keterlaluan buatmu tapi biasa bagi saya....


      Ko cakap ko tidak pernah memaki dan kurang ajar dengan orang tua saya?....saya percaya ke?...memanglah memaki dan kurang ajar tu tidak dizahirkan (mungkin bukan ko but ahli keluarga ko..) ...macam saya juga...just tulis dan luah dalam blog dan kebetulan ko terbaca....saya juga tidak zahirkan kurang ajar di depan orang yang dibenci.... Tujuan sebenarnya luahan itu ditulis bukanlah semata-mata untuk memaki tetapi ia terselit kerana ia adalah punca manusia SYAITAN tu datang menjerit-jerit depan rumah tanpa ada rasa hormat, mengejutkan dan membangkitkan kemarahan. Walaupun ko terlalu sakit hati dengan coretan itu, saya sedikit pun tidak rasa menyesal dengannya. Setiap orang ada hak masing-masing. Setiap orang ada bahagian masing-masing. Setiap orang ada pandangan dan persepsi masing-masing. Saya juga tahu dan faham apa itu hukum KARMA. Setiap orang akan terima balasan atas apa yang dilakukan.  INTIPATI UTAMANYA ADALAH PART KAMI MESTI KENA, PART ORANG LAIN SENYAP SAJA...SEDANGKAN DI PADANG YANG SAMA.
      Terima kasih kerana masih menganggap saya kawan baik ko. Ketika saya coretkan luahan itu saya sudah bersedia dengan apa jua kritikan....terutamanya dari ko andai ko terbaca....kerana saya yakin luahan bukan satu kesalahan....

      Tunggu dan lihatlah doa tu dimakbulkan ke tak?....Emmmmmm........

       apa-apa pun TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH MEMBACA BLOG INI....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou