Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Jumaat, 3 Julai 2009

Kuroyon Poddi....

Pejam celik pejam celik hari ni sudah hari jumaat. Cepatnya masa berlalu. Kalau sebelum ni saya menghitung hari menunggu kemunculan hujung minggu tetapi sekarang tak perlu tunggu...alih-alih dah hari jumaat. Esok hari sabtu saya dengan Cik Ros akan pi Kl jalan-jalan di jalan TAR... rancang nak cari kain ela untuk buat baju kurung. Mula-mula saya rancang nak beli banyak tapi sebab mak cakap tak payah beli nanti membazir katanya. Adik-adik saya sedang meningkat membesar 'oruhai-ruhai osurutan'. Baju kurung saya beralmari-almari di kampung. So, oleh itu saya hanya beli kain untuk saya dan bapa saja sebab bulan lalu saya suda beli dan kirim untuk adik-adik yang sudah tua itu...hehehe... mau beli kain kosong untuk buat baju blouse lagi. Sekarang tengah fikir mau beli warna apa? Macam mana la rasanya dan bagaimana la rupa jalan TAR tu...saya sudah dua tahun nda pi sana...selalu beli di pasar malam Bangi saja....sebab kali ni kawan ajak apalagi pi la .... Harap-harap perjalanan esok semuanya berjalan dengan lancar. Amin. Tapi yang rugi tu kawan satu rumah ajak pi air terjun dekat Hulu Langat. Tapi sebab bisuk pi kl nda dapat la...bukan itu saja...yang paling rugi ada aktiviti panggang ayam tu...aduh!!! rugi Ooooooo.... tapi nda apa la. Tiada rezeki urang bilang. Minta maaf la sebab nda dapat pi dengan korang...kirim salam la sama itu ayam panggang kio...

Semalam saya menonton drama 'Flaming Butterfly'. Basah pipi saya. Sedih siut. Saya dapat bayangkan bagaimana sakitnya apabila orang yang kita sayang dan percaya rupa-rupanya ada menyimpan perasaan curiga kepada kita. Kalau setakat kawan-kawan mungkin itu boleh diterima tetapi dalam rumahtangga itu tidak masuk akal dan sepatutnya tidak berlaku. Tapi siapa kita untuk menduga semua itu kan? Walaupun kita gagah pertahankan bahawa diri kita tidak akan begitu tetapi kalau diri sendiri yang berada di tempatnya pasti sebaliknya. Saya pun tidak berani menjamin saya seorang wanita yang pemaaf, saya seorang wanita yang sabar, saya seorang wanita yang dipercayai atau saya seorang wanita yang setia... kerana saya mudah berubah apabila terluka...walaupun saya tahu saya tidak mudah terluka tetapi apabila telah terluka saya tidak mudah melupakannya.. Saya amat berharap kawan-kawan saya yang sudah melayari kehidupan berumahtangga akan hidup bahagia hingga ke akhir hayat.. kalu begaduh tu kenyit-kenyit la mata supaya urang sebelah tersenyum....


p/s : malam ni kena kira bajet takut bisuk bajet lari...nda pulang aku...tidur di bustop tiada tambang mau pulang putrajaya...hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou