Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Jumaat, 11 Mei 2012

Berakhir.....Bermula......Berakhir...

The Greatest Love - Dah habis dah...saya suka endingnya... romantiknya..part yang paling saya suka ialah Dok Gok Jin tidur bersama baby di atas sofa...isterinya datang cium. woww... actually, dalam kehidupan realiti Cha Seung-Won memang seorang ayah yang penyayang.... Huh....impian setiap insan. Kesakitan bertahun hilang kerana kebahagiaan sesaat. Sama ada nak sakit selalu atau nak bahagia sekali sekala....sendiri tentukan...kata orang setiap kebahagiaan setiap kejayaan setiap kemanisan perlu ada pengorbanan. Namun yang pasti setiap kejadian pasti ada sebabnya dan ada hikmahnya. "Allah tidak akan menurunkan ujian jika hambanya tidak mampu memikulnya".


Secret Garden - Drama baru menggantikan TGL. Saya tak tahu sama ada cerita bagus ke tak. Ada yang kata best. But my little sister kata 'inda suka'....entahlah. Semalam saya tengok episod pertama ooo...ok. Pandangan pertama, saya suka sebab pelakon hero dan heroinnya. Hyun Bin dan Ha Ji Won. Pelakon kegemaran saya. Saya mula meminati Ha Ji-Won ketika dia berlakon drama 'memori of Bali'. Walaupun my little sister kata tak best saya tetap tengok sebab namapun drama Korea. My favourite drama...Korea. Kalau filem maybe i think much of.     
Hyun Bin





Ha Ji-Won


Hari ni juga hari last nak berjimba-jimba...berpoya-poya... (hari-hari biasa pun dapat juga berpoya-poya tapi minggu ini more lagi...) Program temuduga SAC dah berakhir... ofis akan kembali sediakala... minggu ni sunyi sepi...dan yang paling menonjol ialah akan terdengarlah bunyi-bunyi teriakan-teriakan....panggilan yang kadangkala ditak digemari. Biasalah kan?....namapun kerja. Kalau boleh nak tambah seminggu lagi...tapi kalau rehat lama sangat nanti bertambah malas pula...

Saya suka pelakon ni... Choi Su-Jong. Tak sangka umurnya sudah 50 tahun.

Sepanjang seminggu berpoya-poya saya sempat menghabiskan masa dengan menonton drama korea di maaduu.com. Spy Myeong-Wol dan President. President paling meninggalkan kesan dalam jiwa saya. Pergolakkan dunia politik. Teramat susah...hakikatnya dunia politik memang begitu. Senang di mata umum tapi merana di mata sendiri. Bagi mereka yang betul-betul mahu berjuang...... apa perlunya politik ni....untuk membentuk undang-undang negara sendiri...undang-undang yang sebenarnya tiada keadilan pun. Mana ada undang-undang yang betul adil... (hanya undang-undang Allah yang adil). Setiap undang-undang ada yang dapat keadilan ada yang teraniaya. Maka itulah terjadinya banyak perebutan kuasa. 5 tahun sekali. Masing-masing mahu menegakkan keadilan sendiri. Undang-undang yang sekian lama digunapakai...sekali ada yang  (dilihat seolah-olah) teraniaya terus merusuh..demonstrasi...tidak puas hati. Padahal yang (mungkin) teraniaya tu sebilangan kecil saja. Nampak sangat kepentingan sebilangan kecil itu lebih ditegakkan berbanding kepentingan majoriti. Ingat senang ke nak jadi pemimpin. Apalagi sekarang ni...rakyat sudah pandai mengada-ngada. Semua nak minta. Bila tak dapat melapor di sana-sini. ditambah pula dengan kemajuan kecanggihan teknologi dunia tanpa sempadan....rakam post kat facebook...nak ambik ko...sila jawab... Pemimpin yang sekadar mengejar glamour tu baik masuk hutan tinggal di hutan saja. Menyusahkan para pemimpin yang betul-betul berjuang untuk bangsa sendiri. Hina-menghina...membuka aib lawan, menyerang keperibadian lawan dan macam-macam lagi. Sana-sini mengatakan pemimpin yang tidak bermoral tidak layak jadi pemimpin. Tapi politik tu sudah kotor. Bagaimana tu? Ntah ler... Masing-masing ada kepentingan kan...sendiri buat sendiri tanggung. Setiap kejahatan pasti ada pembalasannya. Allah pasti akan tunjukkan.

Spy Myeong-Wol. Ceritanya biasa saja. Seronok tengok aksi berlawan. Misi yang gagal kerana telah dipengaruhi rasa cinta. Mungkin sebab tiada fokus. Kerana cinta sanggup berkorban sanggup mengkhianati kawan dan misi negara. Saya rasa macam pernah tengok drama ni lama dulu. Hero perempuan / perisik tu memang padan...sebelum ni saya tengok dia berlakon watak 'air mata' saja.   
Eric. love him....heheheeee.......tengok gambar...muka nampak suci....

Ooooo....ok. showdown 2012 kumpulan syko breakest crew dah terkeluar... American Idol 2012 , Hollie tersingkir.... malam ni nak tengok kat 8tv... Tak sabar nak balik rumah....penatnya duduk....nak juga baring-baring....huahuahua....

Selamat bercuti di hujung minggu....






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou