Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 11 Mei 2014

GST untuk Sabah Sarawak....Apakah?


GST tidak ganti cukai jualan di Sarawak & Sabah. Apakah maksudnya? Adakah Negeri Sabah Sarawak akan membayar cukai lebih tinggi daripada Semenanjung Malaysia? Woww...nampak gayanya orang Borneo ni kaya-kaya kan?... Hebatlaaa.... kalau cukai judi, arak tinggi saya tak kisah. Patut pun kawan-kawan non muslim asyik meroyan saja...menyampah memaki bagai dengan kerajaan BN. Hhmmm.... tunggu dan lihat... whatever happen life must go on... jangan stress jangan tension dan yang penting jangan bunuh diri... sedar kemampuan diri...kalau tak mampu nak bayar jangan berhutang...kalau tau gaji tu ciput jangan beli benda-benda yang mahal...(merungut sikit2 tu biasa laa kn...hehe)... kalau bajet tak cukup jangan salahkan orang lain. wawawawwww... hari ni hari ibu kunun:-) orang barat laa yang mulakan. umat islam boleh saja asalkan di landasan yang betul. Cuma saya tak ucap pun dengan my mum - dia keseorangan di rumah...nanti dia sedih. Adik bongsu ada juga laa... oohh..tapi hari ni hari ahad adik saya yang di bayangan datang rumah jenguk mum...setiap hari ahad... jadi hari ahad mum tidak sunyi laa... tapi tak nak ucap juga... tak penting pun.. dalam doa sajalah. Sejak pukul 10pm semalam, saya mula mengemas barang2 yang berserabut di ruang tamu. seriously, semua barang tu not mine but setelah bertahun serabut gitu makin hari makin bertambah - dengan buku majalah, toto lusuh, bantal lusuh, kasut sandle bagai.... Maka dengan rasminya saya membuang semua barang kecuali yang saya rasa tak nak buang. Mungkin selepas ni akan ada somebody yang marah or sebaliknya...i don't care. Korang tak nak buat biar aku yang buat. Alasan korang busy memanjang biar saya yang tak busy ni buat. hahahaaa....macam serius saja kn? tapi percayalah...selepas saya kemas kekemasan tu hanya akan bertahan dua hari jer... lepas tu kemalasan saya dah 36 darjah celcius. Tunggu 2 tahun lagi....hahahaaa... Biarkan.... just now i am ready aku buang yerr... kalau marah, marah dalam hati saja yer.. jangan tikam aku pula..


Welcome to Celcom MMS
An MMS has been sent to you containing the following attachement(s)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou