Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Jumaat, 11 Disember 2009

KECOHLAH MAMAT TU...

Hish.... Kecohlah mamat tu macam lah dia tak buat salah. Kitaorang cop dia tak sign tak kecoh pula... Macam bagus sangat. Nak kena sambar petir agaknya.

"Pegawai perakuan 1 dan PTW(I)LDP,

Sila pastikan semua baucar bayaran TT, eSPKB dan Panjar Seperduabelas di cop dengan Salinan Diakui Betul pegawai perakuan 1 sebelum diserahkan kepada pegawai untuk disemak dan ditandatangani pada semua muka surat termasuk muka surat arahan bayaran. Dari pemerhatian PP(I)SL 4 terhadap 2 baucar yang dikemukakan oleh 2 penyedia mendapati tidak dicop dengan Salinan Diakui Betul dan alasan terlupa yang diberikan kerana kesibukan mengejar tarikh akhir bayaran tahun 2009 dipandang tidak wajar kerana ia adalah satu rutin prosedur kewangan yang diarahkan oleh Unit AK pada awal tahun 2009 setelah mendapat teguran daripada pihak Audit pada tahun 2008.

Sehubungan dengan itu, mohon semua pegawai penyemak memastikan semua dokumen lampiran bagi baucar TT, eSPKB dan Panjar Seperduabelas di copkan Salinan Diakui Betul. Sekiranya tiada sila pulangkan kepada Penyedia sebelum perakuan dibuat bagi mengelakkan kesalahan dari segi prosedur dan etika kerja kewangan yang boleh membawa kepada teguran Audit dan siasatan Unit AK".

yang bold merah tu lagi kelakar.. bila pula kitaorang bagi alasan begitu. Tak cakap apapun.... lantak ko la tolol... tai kucing betul.... may be dia nak tunjuk kat Timbalan yang dia tu prihatin sangat...maklumlah dah hujung tahun...nak dapat up markah skt.... hahaha.... yang bikin panas tu bulih dia cakap with our ceo don't give us high skt mark...astaghfirullah.... Why????... dia mau capat mati kali..... sabar sajalah....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou