Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Sabtu, 29 Jun 2013

Floria Putrajaya 2013

Wooo....letupan bunga api sungguh kuat. Hanya dengar saja. Rasa cemburu dengan firefork. My keterujaan baitu. Emmm....akhirnya hari ni dapat juga datang menjenguk dan memeriahkan Pesta Bunga Putrajaya 2013. Walaupun tak minat bunga tapi kecantikan bunga memang tidak dapat dinafikan. Para peminat dan pencinta bunga tentunya sungguh gembira. Saya dan Zee hanya datang tanpa dirancang sekadar bergambar tanpa menghayati dan menikmati. Cuaca panas ba kenegi. Hehehee.... Bagi saya pesta bunga 2011 lagi cantik. Tahun ni yang bestnya setiap malam ada firefork. Cuma sayangnya tak dapat pi tengok. Tak de orang nak bawa be....hihi... Hari ini bermulanya Tilawah al-Quran Antarabangsa 2013 kali ke-55, 1434H bertempat di PWTC, Kuala Lumpur bertemakan 'wasatiah tonggak kesatuan ummah'. Sebentar tadi majlis memperkenal Sultan Muhammad Ke-5 kepada para peserta diiringi menteri di jabatan perdana menteri Dato Jamil Khir Baharom. Sultan tu tak senyum langsung. Masam saja. Sombongnya!. Hanya En. Jamil Khir saja yang senyum tak putus-putus. Begitulah juga masa MTQ Kebangsaan di Kelantan tempoh hari. Geraaaammmm. Selepas tu dijemput berucap untuk perasmian. Berucap macam hampeh saja. Taulah baca ikut skrip.... Ucapannya tiada nyawa - tiada aura - tiada tenaga - tiada azam - tiada rasa. Dahlah baca mendatar saja. Aduhaiiii....sakit hati saya dengar dan tengok. (nasib baik tengok siaran langsung di tv1 saja...). Nanti kena tangkap kalau kritik Sultan katanya. Emmm..... Positif sajalah. Sultan memang begitu. Begitulah Sultan. Pagi tadi saya pergi kedai buku MPH, Alamanda - ternampak satu buku bertajuk "The Power Of The Positive Atitude". Bagus buku ni. Tapi tak beli pun. Bawa duitnya cukup-cukup saja. Kad bank pun tak bawa juga. Itu langkah berjimat-cermat kunun. Lain kali sajalah. Maka itu saya pun berusaha untuk berfikiran positif. Walaupun hati tertanya-tanya, kenapa mesti begitu. Dah besar panjang kot. Perkara begitu pun dianggap remeh. Kadang-kadang stress singgah - tolonglah fikir sikit yer.... Kita sama-sama guna - kita sama-sama jaga. Ingat saya ni kuli ka.... Bosan dengan semua ini. Sabar sajalah. Dah bagi hint pun tak faham juga. Apa-apa sajalah. Busy alasannya. Orang busy memang begitu. Begitulah orang busy. Orang busy memang banyak menyusahkan orang lain. Orang busy memang suka menguli-uli orang lain. Orang busy memang perasan sibuk. Begitulah orang busy. Busy begitulah orangnya. Busy selalu dijadikan alasan. Tapi ada pula masa nak lepak dengan kawan-kawan...masa untuk dating ada pula.... Jadi apa yang busynya?. Kesimpulannya, lantak ko laaa..... Ada aku kisah. Aku buat sajalah apa yang termampu. Jangan komplain-komplain sudah...aku tumbuk tu muka baru tau... Tadi masa masuk kedai Reject Shop di Alamanda saya jumpa rakan sepejabat sedang mencuba pakaian. Katanya nak singgah berkaroke untuk hilangkan stress - kerja banyak sangat. Sabar yer....








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou