Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Selasa, 16 Februari 2010

Cuti panjang tak puas....


My plan this year want to join exam n27 but when i read a book my eyes get close.... Hope i can safe....



Menangis menonton drama cina Singapura. Tiada seorang pun anak yang sanggup menghantar ibubapa ke rumah orang tua tetapi keadaan yang tidak memihak kepada anak-anak. Kesibukan bekerja membataskan waktu. Harapkan pembantu rumah? Harapkan menantu? Menantu perlu berfikir dua puluh kali. Terjaminkah masa hadapan jika berhenti kerja? Sekarang hidup berumahtangga tiada jaminan untuk kekal hingga hujung nyawa. Teringat cerita seorang kawan, sang isteri sanggup berhenti kerja demi keluarga atas kemahuan sang suami. Namun awan tak sentiasa cerah. Lapan belas tahun melayari bahtera rumahtangga dengan penuh bahagia akhirnya karam juga. Sang suami berkahwin lagi. Bertahun-tahun menghambakan diri mencurah keringat itu balasannya. Bayangkan bagaimana perasaannya? Itu perlunya wanita yang bergelar isteri sentiasa bersedia untuk dilukai si suami. Masa mengecap bahagia ciptalah kekuatan untuk suatu kekecewaan.


Apapun yang kita lakukan pasti ada balasanya. Ibubapa yang bekerja mengejar kemewahan ketika uzurnya layak dihantar ke rumah orang tua. Namun sungguh tidak adil bagi ibubapa yang menghambakan seluruh keringatnya untuk keluarganya. Walau apapun terpulang kepada anak-anak. Jangan dibiarkan mengemis di tepi jalan sudah. Namun jika difikir secara positif daripada dibiarkan orang tua itu kesunyian sendirian ada baiknya hantar saja ke rumah orang tua. Betul tak?




Mkbs ~ malu betul semalam pergi membeli di kedai mamak duit kurang dua puluh sen....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou