Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Sabtu, 13 Februari 2010

Sebenarnya takut...


Makan mee goreng dan cha kueh teaw di Pasar Tani Putrajaya.


Sekali sekala keluar mengeluarkan peluh sedap rasa badan. Kalau dihitung ini pertama kali saya menjejakkan kaki ke pasar malam sejak bulan oktober tahun lalu. Tujuan utama nak beli kain untuk baju kurung. Al-hamdulillah.


Tadi saya sempat menonton drama bertajuk 'tiada lagi' di tv2. Sedih siut. Kalaulah saya peroleh lelaki seperti itu....bahagianya hidup. Saya mengimpikan seorang teman hidup yang serba sederhana, tidak panas baran apabila marah tak lepas sembarangan kesilapan ditegur tanpa mengusik emosi lebih menghormati dari memahami.

Apakah perasaan anda apabila kawan yang selalu anda bulih pergi meninggalkan kita? Bila sebut tentang mati berdiri bulu roma. Terus terang saya memang takut mati. Takut bekalan tak cukup lagi. Betapa susah pun berusaha untuk hidup demi keluarga bimbang menyusahkan yang masih hidup.


Mkbs - melengah-lengahkan adalah satu bentuk penafian yang merbahaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou