Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 27 Jun 2010

Buku bertemu ruas....


I'm so surprised when see the 'lada putih' at the surrounding reaction place, Cyberjaya.


Pagi kelmarin mama hantar message si Dadi sama bapa bergaduh sampai bertumbuk. (Hish...kenapa nda betumbuk terus...siapa saja yang dulu KO!..) Saya sudah hantar message sama c Dadi. Yang bikin panas bapa... Orang cakap bagus-bagus.... Saya yang tidak tau cerita sebenar pun boleh naik darah... C Dadi pun 'inggasorou'. Yang pi layan orang tua tu buat apa?...memang mau cari pasal. Selalu saja begitu....dua beranak yang bahlul. Menyusahkan ahli keluarga yang lain saja. Tidak pakai otak betul. Saya tiada hati sudah mau cakap. Saya cakap sekali saja. LANTAK! Kamulah. Mau berbunuh suka hati....saya tidak rugi apa-apa pun. Benci saya, masalah sendiri lepas geram sama orang lain.



MKBS ~ walaupun kita tidak suka orang tu, kita perlu sabar dan optimis. Memang realitinya jika kita tidak suka seseorang kita hanya nampak keburukkannya. Oleh itu, kita perlu cuba untuk menghargai kewujudan mereka. Kerana hakikatnya setelah mereka tiada barulah kita nampak kebaikannya. Sekurang-kurangnya kita tidak rasa menyesal.

SO : apa-apa pun saya mengharapkan sesuatu yang menggembirakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou