Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Rabu, 9 Jun 2010

Separuh Masa....


Hari ni hari masalah .... Stress...tension...

Tapi saya sakit hati betul. Boleh c Nazarie cakap sama saya 'jangan menyalahkan orang lain perbaiki diri sendiri dulu...'. Apa masalah dia? Kita buat kerja ikut prosedur. Part saya sudah selesai. Dan saya tiada cakap pun itu salah pihak bank. But why i am a aim?.... C Nazari tu sudah hampir dua tahun di sini takkan dia tidak faham-faham. Bila ada masalah saya juga yang dihempuknya. Apa masalah dia? Dia tu hebat sangat ke? Atau dia kehabisan idea sebab kena hentam dengan Datin.... Sejujurnya saya juga serba salah dengan bank. Nak marah tak sampai hati sebab durang selalu tolong saya apabila ada bayaran urgent. Sampaikan kata mereka 'takkanlah semua nak urgent. Kitorang proses ikut sampai dulu bayar dulu'. Unit operasi lambat saya kena push bank lambat saya disalahkan sebab tak follow up. Terpaksa jadi mangsa. Walaupun saya akui ada kesilapan di pihak saya, saya sama sekali tidak menjangkakan dia boleh cakap begitu. Nampak macam saya tak tau buat kerja. Perasaan saya masa tu macam mau menjerit melawan. But i'm positive thinking. Walau apapun jawapan saya dia tetap betul. So rugilah kan? Penat saja saya menjawab tadi. Dah nak kena begitulah..... Kesimpulannya, turuti katanya hantar surat by hand ke Cimb Putrajaya dan durang yang akan hantar ke HQ. Bererti senanglah kerja saya lepas ni tak yah lagi nak melawat mesin faks. Cuma saya nak tengok dia begitu lantang bersuara sejauh mana hebatnya dia. Akauntan memang hebat bercakap dan hebat menyalahkan orang lain.

'saya masih ingat lagi Nazarie kata 'kawan tetap kawan kerja tetap kerja''. Nampaknya saya juga kena berpegang dengan kata-kata itu. Bererti saya juga tidak perlu fikir perasaan durang...


Yang jeliknya...
* tinggi betul pitching dia bercakap. Dengan telinga-telinga sekali jadi merah.

*Mr R dapat panggilan tiga suku. Walaupun saya tidak suka dia tapi kesian juga....hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou