Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 28 November 2010

I'm Alone....


Two nights i'm alone at home... Huh!...much scare. Scare when i heard many sound. But actually it's ordinary.....and sometimes i like...really like this situation.... Juga hari pertama saya berpuasa ganti. Early morning before subuh i have to sahur....


Tadi jam 8.30 pm berlangsung majlis penutupan Sukan Asia ke-16, Guangzhou. Incheon, Korea akan menjadi tuan rumah pada 2014.

* Tahniah buat kontinjen Malaysia di atas kejayaan memperolehi 9 pingat emas, 18 pingat perak dan 14 pingat gangsa. Ada atlit yang berjaya memperbaiki kejayaan ada yang menurun dan tidak kurang juga yang berjaya mempertahankan kejayaan.

* Badminton adalah sukan tumpuan saya. Hebatnya Datuk Lee Chong Wei. Beliau hampir-hampir berjaya merobohkan tembok besar China. Laporan akhbar mengenai kecederaannya memberi keyakinan pemain China untuk menang mudah. Lihat saja kemarahan Chen Jin apabila kalah. Katanya pihak media menipu. Lin Dan juga berkata begitu ketika kalah pada set ke-2. Kerana bagi mereka Datuk Lee Chong Wei adalah satu-satunya pemain yang boleh menyekat kemenangan mereka. Saya amat berharap Datuk dapat terus bermain sehingga dapat merangkul emas di Sukan Asia dan Olimpik mahupun Piala Thomas. Pelapis Datuk bagaimana ya....macam tiada ja.....


* Di Sukan Komenwel Sukan badminton menang besar manakala di Sukan Asia sukan milik sukan skuasy.


* Saya cukup terhibur dengan persembahan penyanyi Korea Rain (Bi). I love you.....


* Tidak dinafikan kehebatan China. Mereka serba-serbinya hebat. Malaysia mempunyai sekolah sukan tetapi kenapa jaguh-jaguh kita bukan lahir dari sekolah tersebut? Jadi apa fungsinya sekolah itu?


* Suatu masa dulu saya amat berminat dengan sukan renang. Alex Lim dan Kelvin Chia adalah jaguhnya. Daniel Bego? Seperti tiada bisa....

* Sepak takraw? Regu Malaysia terlalu ghairah apabila meraih mata sehingga hilang fokus. Regu Thailand memang hebat. Tiba-tiba saya terfikir kenapa regu negara gemuk-gemuk? Bila saja nak buat rejaman badan mesti terhempas. Regu Thailand slim-slim handsome lagi...(huhuhu...)


* Saya tidak suka cara bekas pemain gimnastik negara Nurul Fatiha membuat pengacaraan sukan di tv 1. Banyak salah dan tidak sesuai.


Drama Korea Tamra, the island.
Kasihan William. Kasihan Beo Jin. Kasihan Park Yu. Apakah dan bagaimanakah perasaan jika selalu disakiti, jika selalu dianiayai? Jika memilih untuk bersabar selama manakah ia mampu bertahan?


Mbks - i have no patient to buy a spectacle. But now i have no money. Not enough. I have to strong even my look really poor. Sick!!!....


SO - i'm never like him. And i'm not thinking about him. And i'm never ask with him about 3 years. But now he always come on my dream. Jiwa kacau betul. Forget it!


Ok i want to sleep now. Nanti nda bangun sahur....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou