Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Sabtu, 2 April 2011

Ustaz Amirul...EA


Atuuukoi....ini nono mala karja kamurang kan?..


Wow! Hati ini membayangkan seandainya ia dapat memiliki dan dimiliki oleh seorang insan baik, tenang dan sabar seperti ustaz Amirul. Masih adakah insan sehebat itu sekarang? Satu dalam sejuta? Owh...semoga hati ini bertuah untuk memiliki. Tapi saya suka watak baik saja tau. Bab-bab madu itu....sukar dijawab. Munirah wanita hebat. Mampukah anda menjadi sepertinya? Saya tak mampu. Jika diminta berlakon berpura-pura baik pun oh tidak. Tapi kalau dapat ganjaran lima puluh ribu saya akan pertimbangkannya. Hahaha... Akhirnya Rabiatul Adawiyah pergi meninggalkan insan-insan yang disayanginya dengan tenang. Yang bikin panas, baiknya Adawiyah akhirnya berjaya dinodai. Pengajarannya, jika kecewa jika dihampakan bawa bertenang istighfar selalu mohon petunjuk Allah. Jangan bertindak melulu. Sayangkan.....seorang insan yang baik cukup didikkan agama tetapi tewas dengan ujian Allah. Hanya kerana cinta seorang lelaki. Mungkin terlalu kecewa kerana terpaksa berpisah dengan kekasih hati. Namun tidak berbaloi membiarkan diri dimamah emosi yang akhirnya mengorbankan maruah diri. Kata pujangga 'jika ia ditakdirkan untuk kita, suatu masa ia pasti kembali kepangkuan kita'. I believe that. Saya cukup terharu melihat insan yang sanggup berkorban untuk insan lain. Cause i believe i can't do that. Even my heart so cool but i can't be give a sacrifice. I am selfish. Thats the reality.


® Katanya 'orang lain akan dan mudah mengambil kesempatan ke atas diri kita ketika kita dalam keadaan sedih mahupun bahagia'. So be careful about that.


® Kata teman 'orang sanggup mengorbankan kegembiraan hidup demi wang. Kerana sama ada kita kaya atau miskin hidup kita tidak sentiasa gembira dan sedih. Jika kita redha menerima kegembiraan dan kesedihan seadanya, kepayahan tidak akan dapat menggugat rentak hidup kita. Wang tetap impian pertama setiap insan'.



Bugou ~ sa nda sabar mo tingu APBH totuong suab. Aharap oku no kopio kamanang ih Stacy. Siou kio auh ku nakatod oh undian. Nolinganku. Otukanan oku no bei kokito sosongulun. Oruhai no maganak om arat kopio koboros-boroson. Haro pogi nunu maso maganak nga.... Auh orosian kio? Tambalut duo nga uguddi. Eh...kororosiyo. Kapanas ngawi ginawo. Monikid tadau do agangau. Koruol tulu. Monit gonit oh tulu. Osuwaiyan oku no.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou