Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Isnin, 11 April 2011

Apa sudah jadi????


Macam-macam. Sebelum ni orang mati makan cendawan liar. Why? Tapi bila saya nampak gambar cendawan liar tu di akhbar....aduiii!! Cendawan tu memang nda bulih makan. Arwah nenek saya yang cakap. Takkanlah orang kampung nda tau?.... Sekarang pula panas dengan cerita 'telur tiruan'. Inilah impaknya kehebatan sains dan teknologi. Terimalah. Mangsanya??... Nampaknya semua orang kena bela ayam sendiri. Confirm telur asli. Huhuhu..... Dahlah aku suka makan telur. Yalah murah. Mihun campur telur sudah rm2.50. Telur ayam bukan telur lain ah......


Baru siap packing barang. Main sumbat saja. Harap-harap semua ok.

Yang pelik dan ajaib...... 2 week ago hot story about a teacher rotan pupil sampai pengsan dan mati. Dan kini heboh pula pelajar tumbuk guru sampai patah hidung. Ohohooo....guru tak hormat pelajar, pelajar tak hormat guru. Lepas ni, nak dengar pula pekerja bawahan belasah bos. Padan muka orang atasan yang berlagak. Mesti gempak kan?.... Nak lagi kalau perempuan yang membelasah. Huahuahua.....
Kesian dengan Datin Seri Azizah. Perlukah dia pertahankan suaminya sampai tahap gaban. Itu setiakah namanya? Saya pasti suatu hari nanti akan terserlah kebenarannya. Dan ketika waktu itu tak akan ada penyesalan. Terluka pasti ada.

Sebentar tadi saya tengok program Mentor 5. Semuanya ok kecuali Aiman. Apa sudah jadi? Nda ada harapanlah ko Aiman. And then i like Salma. Keep it up!... I believe you can. Tapi yang musykil the last show. Itu persembahan protege atau Mas Idayu? Ratu gelek pula yang lebih-lebih. Apa-apa pun saya puas sebab my favourite menang this round.


Mkbs - Pernahkah anda merasa, anda telah merampas kebahagiaan orang lain? Merampas masa depan orang lain? Pernahkah anda merasa serba-salah menggunakan kehebatan anda demi orang lain tetapi gagal untuk orang yang disayangi? Pernahkah anda mengutamakan keperluan orang lain berbanding keluarga sendiri? Pernahkah anda terfikir apa perlunya menghormati perasaan orang lain?


Bugau - kata cikgu saya 'betapa dalam benci kita terhadap seseorang, hormatilah ia kerana kau dan dia tetap hamba Allah yang tiada apa-apa'....dan saya pegang...whatever you do 'jangan sakiti diri sendiri'.... Have a nice sleep!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou