Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Selasa, 1 November 2011

RAIN TINGGALKAN BIDANG MUZIK

Penyanyi sensasi Korea, Rain bakal melupakan bidang muzik buat seketika apabila terpaksa mengikuti latihan ketenteraan selama dua tahun.
Mengikut peraturan di Korea Selatan, setiap warga lelaki negara itu diwajibkan menjalani latihan ketenteraan selama dua atau tiga tahun sempena mengingati perang Korea yang tercetus pada tahun 1950 hingga 1953.
Pendaftaran Rain di pusat latihan ketenteraan telah menarik lebih 1200 peminat selain wartawan daripada beberapa stesen TV dan akhbar di Korea. Selain disambut dengan linangan air mata,  poster berbentuk kata-kata semangat juga dihasilkan oleh peminat-peminatnya.
Rain akan menjalani latihan intensif selama lima minggu sebelum menjalankan tugas rasmi sebagai askar selama dua tahun berikutnya. -------from ilustrasiasia.com



mkbs - sedih pula. Mungkin itulah sebab Rain lewat menyertai latihan tersebut. Rain perlu berjaya dalam kerjayanya dengan cemerlang sebelum meninggalkannya. Kalau panjang umur dia akan kembali. Mungkin kembalinya dia nanti sudah dilupai oleh peminat-peminatnya. Maklumlah di negaranya terlalu banyak pelapis yang hebat belaka. Saya fikir kerajaan Malaysia juga perlu buat begitu. Biar lelaki-lelaki yang berperangai samseng tu sedar sikit....biar mereka rasa betapa susahnya menjaga keamanan negara.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou