Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Isnin, 7 November 2011

Tutup Cepattttt....


Mata cantik (prasan!) ni tak nak lelap. Apalagi...mengedit gambarlah kerjanya. Benci with this eyes. Siang tadi tak tidur pun tapi susah nak lelap. Actually, my plan siang tadi nak jalankan misi bersih dan kilat rumah. Tapi rasanya tak kesampaian. Setakat bersih 5S, kilat tak sempat dah penat. Hahaha.... Maha susahnya tugas surirumah. (Sebab tu aku belum mahu jadi suri rumahtangga...kikikik)


Saya feed up betul ni. Balik-balik mo kosobu. Tulah. Lain kali minum 3 gelas teh pahit lagi. Ni gara-gara makan cekodok ikan bilis dan kek red velvet terpaksa minum teh. Kalau tak perut menari hip hop. Saya bukannya apa, ada 4 orang tidur di ruang tamu. Keluarga Tijah tumpang bermalam. Seawal 5.30 pagi mo pi aport. (sory ye...)


Vokal bukan sekadar rupa ~ tak best. Tak suka. Baru tengok suku.....uwwaaa...tak tahu tang mana hebatnya vokal mereka. Tak de pun sehebat vokal juara-juara mentor. Telinga juri.


Berita minggu dan utusan mingguan
~ banyaknya persamaan intipatinya. Berita luar, kesihatan, hiburan.... Menyesal beli dua-dua sekali. Penulisnya jalan seiringan kot. But antara BM dan UM, i like UM. Informasi lain lagi banyak.


Saya tertarik dengan paparan tentang seorang pemimpin parti DAP. Katanya 'jika mereka memerintah, penjawat awam akan dikurangkan'. Wow!!... Apa motifnya. Lalu dia dibidas dan diminta melaksanakannya di negeri perintahannya. Adakah mereka berani? Atau itu hanya ugutan. Penjawat awam lantikan negeri di bawah jajahan pembangkang tentu mulai risau. (..abislah kamu...kikuk..) Namun kata setiausaha agung parti berkenaan, '....itu hanya pendapat peribadinya saja dan bukan pendirian rasmi parti'. Mungkin orang tu nak bagi signal agar penjawat awam terus menyokong kerajaan sekarang. Dah penat agaknya. Huhuhu....


Kaum wanita Libya kini berdepan dengam masalah apabila kerajaan sementara memansuhkan undang-undang poligami perlu mendapat keizinan isteri tua ciptaan Muamar Gaddafi kepada lelaki bebas berpoligami. PADAN MUKA!!!...


Panas juga baca entri pasal seksualiti terlampau. Seks luar tabii. Semoga rakyat Malaysia bersatu menolaknya. Pemimpin negara, para ilmuan dan rakyat sibuk menentang, kenapa dan mengapa Anwar Ibrahim dan kerabatnya senyap? Selalunya mereka ni pantang ada isu mesti nak menyelit. Tapi tambah panas lagi, selak-selak akhbar terbaca 'Nik Aziz menyatakan UMNO adalah puncanya...' OMG!!... Pemimpin warak ke namanya tu?... Sekarang kan musim hujan... Kenapa dan mengapa petir tak sambar dia?


Hiburan ~ semua berkata tentang pengorbanan. Anda? Apakah pengorbanan anda? Pengorbanan saya...melupakan saat-saat shopping. Demi untuk keluarga di kampung. Namun bukan pengorbanan sepenuhnya kerana itu sifat saya semulajadi. Saya tak minat enjoy tak minat melancong kurang shopping. Bagi saya itu semua meletihkan. Pernah wujud perasaan iri hati namun apabila berpeluang...uuhh!! Mungkin juga kerana saya tak tahu atau tak ingin dan tak mahu menikmatinya. (Ada yang kata 'hidup saya membosankan'...) Hahaha....


Mkbs ~ seingat saya...saya balik Putrajaya pada 17 bulan 9...dari tarikh itu saya tak baca Quran sehingga semalam. Astaghfirullah...lidah macam dah keras. Perlu dilatih semula.


Bugou ~ perlukah kebersamaan atas rasa simpati? Jika berpanjangan mungkin. Jika sementara? Harus difikir dan ditimbang agar tidak melukai diri sendiri.

Sa otogod no ini tian. Minturug po irad mo tebirak om pi nopono om inda ih...

Nasib baik bisuk cuti....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou