Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 27 November 2011

Tahun Baru Hijrah 1433


Pejam celik bangun tidur, sudah masuk 1 muharam tahun baru kalendar islam. Bagaimana dengan azam baru? Azam lalu dah tercapai ke? Huh!...keluhan tak pernah lari. Hanya 1 yang tercapai. Lulus exam KPSL. Yang lain still sama dan ada yang telah dilupakan. Sengaja diabaikan kerana tak nak menanggung strees. Saya tak tahu apa lagi azam tahun ni... Azam untuk terus memperbaiki diri, memenuhi kehendakNya... Walaupun selalu terbabas...syukur masih diberi peluang. Azam yang mesti dicapai tahun ni, TRANSFER balik Sabah. Ya.... Terlalu banyak perkara yang mahu saya capai namun takut untuk dinyatakan dan diluahkan. Setelah diluahkan ia selalunya berhadapan dengan kegagalan. Maka itu, saya jadikan ia satu rahsia yang mana tercapai atau tidak hanya saya yang tahu. Jika gagal saya menangis seorang. Andai berjaya saya senyum sendiri.


Sihat sebelum sakit...

Perkara ini amat penting bagi saya. SIHAT. Saya takut sakit. Teramat takut. Saya takut melihat orang sakit. Bagi saya jatuh sakit bererti selangkah untuk gagal.


Harapan dan doa saya di tahun baru ni, semoga saya dan keluarga saya dikurniakan keberkatan dan kebahagiaan hidup. Dikekalkan kesihatan abadi. Teguh iman menunaikan perintahNya. Dijauhkan dari malapetaka dihindarkan dari perbuatan yang dimurkai. Dan diberi perlindungan abadi Allah SWT. Insya-Allah. Amiin.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou