Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 5 Ogos 2012

Sudah Bayar Bayar Sudah....


Akhirnya bayar. Lega rasa hati. Nasib baik tiada pelanggan. Masuk bagi salam duduk baca doa duit amiin terima kasih. Opps...lupa seperkara iaitu dapat sampul raya... Zakat menyucikan harta dan jiwa. Al-Hamdulillah.

Tadi hantar sms kepada pak cik taxi nak minta jemput di airport balik nanti. Dia pun call and say 'ko balik telampau awal..'. Ceh! Sy tau sudaitu dia mo pau. Alasan dia malas mo cari penumpang lain nanti dia suruh sy bayar rm180. Amboi! Mentang-mentang dia kenal my father. Huhuhu.... What should i do?... Dahlah nak guna duit banyak. Peninglah. Just forget. Just follow the floor... Insya-Allah, sure you can easy it.

Malam ni, Chong Wei akan bertarung dengan Lin Dan. Tapi yang geramnya di akhbar-akhbar terpampang 'RM4 juta menanti jika CW menang'... Pengacara sukan kata 'jongkong emas menanti CW'.... Apalah....tak suka. Surat kabar kan?... NGO yang sponsor tu pun nak glamour juga. Akhirnya harus diakui sukan kini telah menjadi eksklusif bagi mereka yang berkerja keras dan ada pulangan keuntungan. Sekarang semuanya perlu tajaan. Tiada penaja jangan bermimpi ke tahap tertinggi. Ada keuntungan ramai penaja. Penaja juga perlu melalui kerajaan. Masih ingat kata orang VIP 'jika berlatih di luar majlis sukan negara, setiap kali mewakili negara di sukan luar negara penaja perlu melalui MSN'...lebih kuranglah.... Penaja mesti suka sebab dapat pelepasan cukai. Hahaha.... Tak mengapa. Mungkin itu prosidur kerja mereka. Untung dan rugi. Khabarnya penaung BAM, Rosmah Mansor akan terbang ke London untuk menyaksikan persembahan CW. Saya yakin lelaki ini boleh. Pengalaman lalu pasti diambil kira. Katanya 'saya akan bertarung habis-habisan'. Walaupun wajah angkuh selalu menang yakinlah wajah tenang akan menang akhirnya dengan penuh bergaya. CAYOK!!!...

Sedikit kecewa apabila bergu Korea kalah dengan Denmark pada peringkat separuh akhir. Korea akan bertemu Malaysia untuk penentuan pingat gangsa. Persoalannya mampukah bergu negara menang? Saya tak yakin.


Inda sabar no muli kampung. Ternanti-nanti....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou