Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Selasa, 7 Ogos 2012

Wajah-Wajah Lee Chong Wei


Saya mencari (copy and paste) gambar-gambar jaguh badminton negara Lee Chong Wei untuk tatapan blog ini di masa akan datang. Itupun kalau hayat blog ni berpanjangan. Insya-Allah. Tahun 1999 dan 2000 saya peminat fanatik Taufik Hidayat (Indonesia).
saya memang minat giler time tu....sampaikan kawan-kawan kata 'menyampah;....hahahaa.... Saya terus minat dia sehinggalah dia mendirikan rumahtangga. (ada juga orang begitu kan?...)

Masa tu nama dia memang melonjak dikenali ramai. Saya siap simpan gambar-gambar dia. Tidak kira gambar dari majalah, surat khabar saya gunting simpan menjadi satu koleksi... Malah ada satu gambar dia yang saya lekat dalam bilik sebelah gambar Tun Dr Mahathir. Tapi selepas tu...time nak busy dengan exam STPM saya simpan semua gambar dia dalam kotak. Dan sekarang ni gambar-gambar tu semua dah hilang...bapa saya sudah jual bersekali dengan surat khabar lama...hahahaa.... (bapa sa cakap bikin samak sajaitu. bagus jual. bukan guna lagi...) Dulu-dulu saya suka simpan keratan akhbar yang berkaitan dengan ilmiah. Yelah nak exam kan... Semuanya saya masih simpan dalam kotak (simpan dalam stor) sehinggalah pada tahun 2005, 2006 (tak ingat tahun tu...) bapa saya jual keratan-keratan tu semua dengan kotak-kotaknya sekali. Gambar bekas permaisuri agong Siti Aisyah juga lesap sekali...huhuhuuu.... Masa tu saya tak guna sangat internet...tak glamour lagi...




































Hari ni Chong Wei kembali ke Malaysia. Dia disambut dengan penuh meriah di KLIA. Sebelum ni dia kata Olimpik London 2012 adalah yang terakhir. Dia akan terus bermain dua tahun lagi sehingga tahun 2014 untuk Sukan Sea dan Commonwealth. Namun hari ni katanya sekiranya dia tidak mengalami kecederaan dalam tempoh tersebut dia akan cuba untuk sampai ke tahun 2016, menyertai Olimpik 2016 di Brazil. Apa salahnya Chong Wei teruskan?....selagi ada kudrat. Tapi penat ba kan?...takkan dari kecil sampai umur tiga puluh lebih tiada rehat langsung...asyik-asyik latihan.... apapun keputusan Chong Wei...badan dia...dia yang rasa...penat pun dia rasa...sudah penat...dapat banyak hadiah dan intensif sampai masanya perlu menikmati semua yang dimiliki...nanti menyesal...

SO ;- bikin panas ni...story about LCW bulum abis lagi...aiyyooo...ice-cream free tetap dapat ma... Ba apalgi kamurang yang berdekatan dan rajin pigilah menikmati ice-cream tu... bukan selalu...hahahaaaa.... bulih juga jumpa ramai urang... tapi jangan kutuk LCW tau...huhuhuuu.... Sa harap ni post terakhir about him....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou