Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Isnin, 9 Januari 2012

FATED or FORTUNATELY


Gembira apabila DLCW berjaya mengalahkan musuh seterunya Lin Dan dalam perlawanan akhir badminton terbuka Korea 12-21, 21-18, 21-14. Pembuka tirai 2012 yang memberangsangkan. Semoga persembahan DLCW akan terus konsisten sehingga sukan olimpik London ogos nanti. Kilauan emas daripadanya amat diharap dan dinanti. Tahniah!.
Kes liwat AI. Setelah perbicaraan berlangsung bertahun lamanya dengan penangguhan lebih 50 kali akhirnya dia dibebaskan dari bersalah. Seseorang berdoa agar AI dibebaskan. Doanya telah dimakbulkan. Seorang pula kata, AI berjaya lepas kerana tiada 4 saksi. Emmm... Seseorang juga kata, baguslah supaya AI dapat bertanding dengan NR siapa lebih hebat. Ooo...yalah. Lagipun liwat tu kes peribadi kan...hanya mereka yang terlibat sahaja tahu kebenarannya. Walau apapun saya tetap tidak suka AI. Suatu masa dulu iya...suka. Kalau ditanya kenapa tak suka dia. Entahlah. Macam orang kampung juga. Mereka tahu AI tu macam mana tapi kata mereka mereka tetap suka AI. Impian saya mahu melihat AI dipenjarakan kemudian sakit dalam penjara dan akhirnya mampus dalam penjara. Bila agaknya impian itu jadi kenyataan. Paling tidak pun orang-orang harapan dia mati disambar petir. Ataupun orang kesayangan AI yang mampus. Walaupun saya juga tidak berkenaan dengan sesetengah ahli parti pemerintah namun sekurang-kurangnya saya masih ada rasa positif dengan kewujudan mereka. Biar sedalam mana pun benci saya kepada AI oleh kerana kewujudannya tidak mengganggu periuk nasi saya, pedulikan. Buat apa nak kisah. Kalau betul dia salah biar Allah yang menghukumnya. Tunggu dan lihat kesudahannya. Itu pun kalau dipanjangkan umur.


Siang tadi ada bengkel. Duduk bercerita ketawa makan minum berdiri dan pulang. Hahaha.... Tadi saya dengar info dari Nasional fm - Putrajaya mengalami peningkatan suhu sebanyak 7 darjah celcius daripada 33 kepada 40. Huh! Patut pun badan berpeluh walaupun ada aircond. Oklah. Nak tengok NCIS LA 2. Bye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou