Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Rabu, 18 Julai 2012

Dalam Pertimbangan Masih


Masih dalam fikiran dan sedang dipertimbangkan sama ada perlu berubah atau kekal.

POHON

KL - KK 14.8 10PM
KK - KL 1.9 5PM

DAPAT

KL - KK 14.8 9.20AM
KK - KL 1.9 5.35PM
Ekonomi ( k )

Tak puas hati call pengurusan. Katanya time yg diminta tiada. Nak tukar call travel agent sendiri. Haiyoo....
'nak tukar boleh. But tarikh masa yg sama balik kl penuh'
'kenapa semua kena ubah pula'
'tiket u ni special price ekonomi kelas k. Atas arahan pengurusan MAS perubahan selepas 16 (jun or julai...x ingat) perlu tukar ke ekonomi kelas B'. Apa beza semua tu?
'15.8 paling awal 1255pm. 2.9 pukul 5.35pm'. (OMG! Stress..)
Ok. Deal.
'tambahan bayaran rm138.00'
'saya bayar sendiri or govement?'
'u kena bayar' Oh no. Aku nak free biarlah free betul.
'ooo...mahal'
'macam mana nak tukar or stay' (gelak agen tu. Kureng asam...)
'tak jadilah. Mahal' (kesian...panas)
'terima kasih. Maaf lama menunggu'...


- kalu nda mo tambah cuti 2 masalah (1) masa perjalanan banyak terbuang dan kembali nanti esoknya kerja. Perlukan sehari rehat untuk sesuaikan cuaca. Dari cuaca panas dingin sejuk kepada panas memanjang aku sakit kepala sehari. (2) tambahan bayaran sendiri tanggung. Aku sayang duit aku. Kalu setakat rm5 boleh diterima.
Follow as the ticket
2 masalah (1) kena tambah cuti. Aku sayang cuti sebab awal tahun depan aku nak cuti two weeks. Nanti bos bising. Ah! Suka hati akulah kan... (2) minggu balik tu hanya kerja sehari (isnin). Alang-alang cuti terus. Tapi kena bayar tambahan. Aduh! Kenapalah pengurusan pi beli tiket tak tanya aku dulu. Suka hati mak bapa dia ja nak ubah. Harga diskaun menjadi penghalang.

Heeemmm...sy malas suda mo fikir. Keputusannya JUST FOLLOW AS THE TICKET. Jangan berkira jangan tamak. Ingat ORANG TAMAK SELALU RUGI. So i tak nak rugi. Terima sajalah. Kalau lelaki dalam bilik depan tu tak bagi ada aku kisah... Tak akan lumpuh BP takkan runtuh BMI takkan ranap JPA ni walau aku cuti setahun.


Pukul 3pm nanti KSN datang JPA. Nak tengok wajah real. Handsome ke? Senyuman manis ke? Ada lesung pipit ke? Hahahaha....

Tension 19 20 ada lawatan 5S. Waduh!
Bulan puasa ni time sibuk bagi saya. Kursus pendek pendahuluan luar negara mulai mengganggu. From before till now still same. Jangan hantar sehari sebelum cuti dah. Nak hantar boleh jer...orang lain ada. Huhuhu...... Internet ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou