Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Rabu, 4 Ogos 2010

Alahai adikku...

Alahai...adikku knpa ko pi kasi jadi pengikut diri sendiri?... huhuh!....nda apa la... semalam kursus ketawa-ketawa hari ni stress pula... bikin panas ini... tapi nda apalah.... ilang suda kayo marah sa abis nga suda makan tangahari...kanyang suda kan...heheheee....

'mamaku pernah berpesan gerak hatimu perlu kau nilai...'

Semalam banyak perkara yang berakhir. Apa yang berakhir? Macam suspen saja kunun. Hahaha... semalam last episod drama korea di 8tv 'My fair lady'.... i like the drama. Cuma just a little messy about the end the story. But whatever drama korea boleh membuatkan saya mampu melupakan semua masalah dan mampu mengabaikan orang tersayang. Hahaha... whats you mean?... just joking ba...  Kalaulah saya ada rumah sebesar rumah Kang Hyena. Bahagianya.... Semalam juga berakhir Majlis Tilawah al-Quran Peringkat Antarabangsa. Sayangnya tahun ini saya tiada kesempatan ke PWTC menyaksikan majlis tersebut. Tiada jodoh kali. Entah bila lah angan-angan untuk masuk MTQ jadi realiti? May be minggu ini juga drama taiwan 'father and son' will the end. Sayang seorang ayah terhadap anaknya tiada tandingan. Alangkah baiknya jika ada ayah sebegitu tapi malangnya saya tak suka pula. Saya tak suka seorang bapa take care lebih-lebih. Tanya lebih-lebih pun tak suka. Rimas ba...but kalau dengan mum tanya apa saja i will. Yang saya tertunggu-tunggu juga adalah drama 'flash forward'. Apakah kesudahannya? Pengsan selama 2 minit 17 saat kemudian dapat flash apa yang akan berlaku 6 bulan kemudian. Huh!.... Semalam juga pertama atau kali kedua saya menonton 'Vampire Diaries'. Seronok juga tapi bikin geli ba abis isap darah. Macam mana mau becinta sama urang yang isap darah. Nasib baik sa nda teruja sangat mau tingu abis nga lalaki dia nda hansom.... macam-macam....

Sekarang suda masuk bulan lapan. Sebulan lagi sa mau balik kampung suda. Uiiii..nda sabar ba aku. Bulan ini juga bulan kemerdekaan. 'Jangan fikir apa yang Malaysia buat untuk anda tapi fikirlah apa yang anda telah buat untuk Malaysia'. 'Ucapkan terima kasih kepada Malaysia...' Tapi buat apa pula mau berterima kasih sama Malaysia. Berterima kasihlah pada pemimpin-pemimpin dan semua warganya.... Kalau warganya tiada Malaysia is nothing....

Insya-Allah minggu depan umat islam seluruh dunia akan menyambut dan menjalani ibadah puasa. Semoga ibadah puasa tahun ini akan lebih baik dari sebelumnya. Emel mohon maaf pun sudah mula send sana sini. Katanya bermaaf-maafan. Teringat kata Datuk K ' kita patut bersyukur kerana setiap pagi kita bangun kita masih bernyawa lagi'. Aku tabik spring ko!...





mkbs - "buat apa yang kamu suka"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou