Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 31 Julai 2011

Banyak Harapan...

Banyak betul harapan saya di penghujung bulan Julai ni...

1) Saya mengharapkan perkara itu tidak akan berlaku...dua tiga hari ni ia sedikit menggangu emosi saya. Walaubagaimanapun, saya bersedia menerima apapun yang akan berlaku. Belajar untuk menerima sesuatu yang diharapkan tetapi keputusannya di luar jangkaan.

2) Ini sesuatu yang amat menakutkan. petang jumaat lalu PPT En. Fendy (tak kenal sangat nama dia) kata kad jemputan VIP untuk program penerapan nilai murni 2 ogos ni belum siap lagi. Dia akan minta bantuan saya untuk hantar kepada semua pengarah bahagian pada hari isnin ni... Saya sudah setuju. Tapi semalam tiba-tiba saya teringat...kalau saya kena hantar kad jemputan tu dekat Cyberjaya macam mana? Saya bukannya ada kenderaan. Tapi kan, dia kata siap nanti dia akan hantar kad jemputan tu kepada saya. Saya tunggu-tunggu sampai pukul 5 petang tapi tiada pun... harap-harap dia hantar sendiri... Saya ni pun bengong juga. En. Bob kata nanti saya kena tolong mereka tetapi saya tak buat apa-apa pun.. saya tunggu saja durang yang minta tolong saya. Aduh! confirm durang mengamuk di belakang saya. SORRY YE TEMAN-TEMAN. Saya tak sengaja....

3) Sepatutnya semalam ada gotong-royong membersihkan rumah. Tetapi saya malas betul. Ingatkan nak mop lantai... Tapi dahlah tak jadi mop lantai somebody tu boleh pula selerakkan barang di atas rak tv. Oh My God!... dah serakan susunlah balik...aduiii.... hati saya panas betul.. so saya tak bersihkan... biarkan saja. Barang sendiri susun sendiri... Sendiri buat sendiri tanggung... saya peduli apa... yang pasti bersihkan dekat dapur.... ataupun somebody tu sedang mencari alasan untuk bergaduh. Yelah...selama 8 tahun tinggal serumah kami tak pernah bergaduh. Whatever....

4) Saya benggang dengan ASTRO.. dua kali emel sekali telefon masih gagal memenuhi permintaan saya. kalau inda mau bagi service tu cakap awal-awal ma. Bulih saya putung. Saya baru antar balik emel tadi..tingu apa yang durang akan buat. Tunggu dan lihat.

mkbs - Insya-Allah, esok akan berpuasa. Semoga jiwa kacau dan rontaan jiwa akan sembuh dan bersih sempena bulan ramadhan ini. Dan semoga target saya di bulan suci ini akan tercapai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou