Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 4 Disember 2011

The House


Apa yang anda boleh lihat pada gambar di atas?


The House
Saya tak pandai mengulas, hanya berkongsi rasa keghairahan membaca buku ni...


Sarah Anderson
Seorang peguam. Still single and very love with her job. Sarah tidak percaya kepada perkahwinan. Baginya hidup tetap sendirian biarpun ada pasangan dan anak. Dia gembira dengan kehidupannya, bekerja dengan seronok, bebas berbuat apa saja dan punya kekasih separuh masa. Kahwin tidak pernah wujud dalam fikirannya. Katanya i am happy the way i am. Simple and easy. Pierre's words to Sarah 'go back and find a good one'
"....i want kindness more than passion. I want someone who loves me and who i love...."


Stanley Perlman
Seorang genius business yang kaya-raya. Tidak pernah berkahwin. Pernah menjalinkan hubungan cinta dengan 2 wanita namun tidak berjaya kerana dia sibuk mengejar kemewahan. Pada usia 98 tahun dia sakit dan lumpuh. Stanley adalah pelanggan kepada Sarah. Stanley berkata 'dia paling menyesal kerana tidak berkahwin dan tiada anak' He's words to Sarah "...children will be the best gift you ever had..."


Phil
Seorang peguam. Gagal dalam perkahwinan dan mempunyai 3 anak. Phil merupakan kekasih separuh masa kepada Sarah. Mereka berhubungan sudah 4 tahun. Persetujuan mereka dalam perhubungan, tiada perkahwinan. Phil seorang yang mementingkan kerjaya dan anak-anaknya. Phil berpisah dengan Sarah kerana berasmara dengan perempuan lain.


Jeff
Seorang arkitek. Belum berkahwin. Bersekedudukkan dengan kekasihnya selama 14 tahun yang juga rakan kongsi niaganya. Dia akur kerana kekasihnya tidak mahu terikat dengan perkahwinan. Jeff dilantik untuk membaikpulih rumah Stanley yang dibeli oleh Sarah. Dia ditinggalkan dan berpisah dengan buah hatinya yang berpindah ke Paris.
Stanley akhirnya pergi buat selama-lamanya di usia 99 tahun. Apabila Sarah mendapat tahu rumah Stanley adalah rumah asal moyangnya, dia terus membelinya menggunakan duit hadiah Stanley. Rumah itu dibina khas buat nenek moyangnya namun dia lari meninggalkan keluarganya semata-mata mengikuti lelaki bangsawan France. Akhirnya, Sarah dan Jeff berkahwin. Mereka dikurniakan seorang anak tanpa rela sebelum berkahwin.


Saya seorang pembenci bahasa inggeris. Namun saya cuba untuk sentiasa mendekatinya. Keghairahan saya untuk membaca buku ini wujud kerana kisah wanita yang tidak ingin berumahtangga. Saya nak tahu kesudahan wanita itu. Apa yang saya dapati, cara pemikirannya ada persamaan dengan saya. Bezanya saya tiada kekasih separuh masa. Beruntung Sarah dapat memiliki Jeff. Walaupun teruja tapi sedikit tertekan kerana banyak juga cerita tentang perceraian. Saya mengambil masa 2 minggu untuk menghabiskan buku ni. Buku tulis, pen dan kamus sentiasa berada di sebelah. Berlembar-lembar jugalah....(tak terror bi ba...ini pun stress juga...hehehe) Saya akui buku ni memang best. Kalau nak lebih emotion and passion kena baca.


Saya teringat dan terfikir, mengapa orang yang sudah lanjut usia dan tidak berkahwin akan berkata 'kahwinlah. Nanti menyesal'... Manakala mereka yang sudah berkahwin akan berkata 'kalau tak kahwin pun tak apa. Menyusahkan.' huhuhu ???....... Pilihan individu kan? Tanggung sendiri.


Saya sungguh kecewa Drew X-Factor USA tersingkir. Juri Paula dan Nicole macam sepakat nak keluarkan Drew. Geramnya. Drew menangis Simon Cowell kecewa. Saya juga kecewa apabila Salma tak berjaya masuk final anugerah juara lagu. Kenapa jadi begitu? Katanya, yang terbaik akan masuk. Projek Pistol tu terbaik ke? Yuna pula ada 2 lagu. Najwa Latiff? Nak bagi ruang kepada artis keluaran youtube? Nak bodek kali. Lantaklah!....


Ok. Mo tidur dulu. Bisuk pagi mo pi jogging kaka....hahaha...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou