Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Rabu, 14 Disember 2011

SBPA....sibuk!


Nak tau tak, inilah kenderaan yang saya naik jalan-jalan di United Kingdom masa dalam mimpi....hahaha...

Malam ni boring betul. After 9.30pm tiada cerita. Semua dah pernah tengok. Terpaksa buka tv1, tengok KPPA. Banyak sungguh soalannya. Yang bengang tu, boleh tanya soalan yang jawapannya terang-terangan ada dalam pekeliling. Tanyalah soalan yang dalam sikit....bukan senang nak cakap dengan KPPA. Tak baca pekeliling begitulah rupanya.... Baru saya tahu rupanya orang-orang perkhidmatan awam ni kebanyakkannya tamak. Patut pun banyak rasuah. Kalau boleh nak untung saja. Rugi sikit riuh sekampung. Tak bersyukur agaknya. Namun saya suka dengan penerangan KPPA. Jelas. Kalau nak lebih jelas tunggu pelaksanaannya dan situasinya tahun depan.
Perhimpunan JPA anjuran bahagian Saraan, walaupun terlelap namun terharu dengan ucapan pengarahnya. Apabila gaji dah naik...adakah kualiti kerja kita meningkat? Adakah datang awal balik lambat? Atau datang lambat balik awal? Adakah masih sama seperti sebelumnya? Adakah rezeki dari gaji yang kita dapat halal?...(bla..bla..bla..). Wow!...(terasa sikit) perlu sentiasa belajar dan berusaha untuk meningkatkan kualiti diri dan kerja. Insya-Allah.


* saya jadi jakun tengok 3D...my first time. Fun!

Mkbs - Saya bukan penyokong tegar... Saya bukan pembangkang setia... Apa yang diberi saya terima saja. Untung atau rugi tanggungan sendiri... Janji gaji tetap jalan. Yang penting bersyukur selalu. Nikmati hidup ini seadanya. Di mana ada untung di situ ada rugi. Di mana ada rugi pasti ada untung.

Rancang nak baca buku tapi mata dah ngantuk...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou