Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Rabu, 5 September 2012

Simpan Sebagai Kenangan........

nampak alim di luaran tapi hakikatnya suka memaki dan mendoakan yg tidak baik untuk org lain apalagi orang tua...langsung x tau respect org lain..hidup berjiran kena byk tolak ansur..mungkin betul kami dlm kesusahan, jadi tolong fahami keadaan kami..jgn menghina dan memaki tanpa membuat pertimbangan yg sewajarnya...ko akan rasa suatu hari nanti bila Allah takdirkan org tersayang ko sakit then org lain buat tdk tahu saja malah menambahkan kerisauan ko..baru ko sedar bahawa rasa HORMAT pada org lain perlu dlm hidup berjiran...sori sy amat terkilan membaca apa yg ko tulis tentang keluarga sy..terima kasih atas DOA itu..sy doakan semoga keluarga kamu baik2 saja dan dilindungi Allah..
· ·

    • Imbat Icung SIAPA ORG YG DMKSUDKAN TU.. PLS KCTAU SYA GUNA TEL OR SMS DGN KADAR SEGERA......

    • NaRa Myeo ya ngam itu..patut d cegah dgn kadar segera

    • Amras Putra Dusun Terakhir serahkan semuanya pada Allah..

    • Lyah Jy Brdoa pda Allah SWT agr org tu sdar nnt.

    • Monster Chai Fee Ayaa...busuk punya org..

    • Suraya Sapin Raya sabar n byk2 b'doa mnta p'tnjuk & p'lindungan dr Nya..

    • Siti Jienah
      Qas Ma Waty sy faham perasaan ko...dan ko pun patut faham perasaan sy ketika itu..... Dan itu adalah luahan rasa marah sy ketika itu... klu ko mo terus marah sy x kisah... sy berhak atas apa yg sy rasa dan ko berhak atas apa yg ko rasa...
      dan sy juga amat terkilan sepatutnya keadaan tidak seperti itu jika ada sedikit rasa hormat tanpa menjerit2.... Qas Ma Waty apa pun pandangan ko terhadap sy, sy terima seadanya...terbaca luahan marah hati sy.....jika terluka tanggung sendiri.... terima kasih.
      23 hours ago ·

    • Qas Ma Waty
      Sy tiada d tempat kejadian masa tu tp seharusnya ko kawal sikit kemarahan ko jgn smpi memaki menyumpah org tua yg tengah sakit..tahun lepas pun sama..nama mama sy disebut2 dan di maki..tp time tu sy biarkan saja sbb anggap ko tgh marah..tp
      kali ni bila bapa yg tgh sakit kuat didoakan spya CEPAT MATI..itu bagi sy sdh agak melampau..wlu mcm mana skalipun krisis time tu..spatutnya rasa hormat utk org tua mesti ada..sy x pernah memaki menyumpah atau kurang ajar sama org tua ko..sy masi anggap ko kwn baik cuma coretan ko tu sedikit sebanyak buat sy terkilan..terima kasih atas segalanya
      20 hours ago via mobile · · 1

    • Kas Lyanna Lons Wuina kawannn... Bleh report polis ni... Menjatuhkan maruah... Hmm KARMA wujud kawan... Ko sbar ja aaaa...
      19 hours ago · · 1

    • Siti Jienah
      Qas Ma Waty yaaa...terima kasih.... Sy tidak mo mencungkil balik kemarahan lama... sebab perasaan sy masa kejadian dan kini masih sama...ko berhak utk marah dan sy berhak luahkan rasa hati sy....sy ada sebab utk tulis begitu dan ko ada seb
      ab utk terus marah....sy terima kemarahan ko maka itu ko harus terima dgn terbuka luahan itu....apa2 pun terima kasih kerana sudi singgah membaca blog sy... (sesungguhnya HORMAT itu bukan sebelah pihak sahaja....)
      17 hours ago ·

    • Siti Jienah sy juga tahu dan faham apa itu KARMA jadi tak payah risau tentangnya....kawan2 Qas Ma Waty semua...
      17 hours ago ·

    • Qas Ma Waty Terpulang la .. tp tlg jgn libatkan org tua sy..marah pada yg buat ko marah sbb rasanya bapa sy x pernah sakitkan hati ko..dendam dan kemarahan itu xkan ke mana..sy xtau family members sy yg lain tp setakat sy hidup ni x pernah lg sy c hormat keluarga ko kwn..
      17 hours ago via mobile ·

    • Siti Jienah Qas Ma Waty...yaaaa...terpulanglah...pandangan dan persepsi masing-masing....bkn itu tujuan utama (kesakitan your father) coretan itu tapi ia sebahagian darinya....dan ia adalah punca utamanya.... (sy juga belajar mahu melupakan......) Terima kasih..
      14 hours ago ·

    • 11 hours ago via mobile ·





      Ooooo....Saya memang bukan orang yang hebat. Itulah pasal belajar setakat STPM jer...kerja pun pembantu tadbir jer...bila marah tiada kawalan... I mengaku U... kalau memang hebat kalau memang mengaku hebat kenapa melenting bila terbaca luahan hati di blog saya...yang inda tahan tu siap post dalam facebook lagi...ketawa2 tu kawan2 yang baca...eeemmmm... mula2 post ni...tapi mungkin sebab inda terlayan lastly post tahap gaban penuh emosi (seperti di atas).... kebetulan pula saya juga terbaca sebab fren dalam facebook.... jadi kita sama sajalah kan.... penuh emosi bila marah.. tapi inda tahan tu siap bagi nasihat lagi "kawal tu...." dan gelaran "luaran nampak alim..." ....adeheyyy...atukoiii...
      Ingat saya saja2 ka mo tulis macam tu ... itu hati saya itu marah saya... Rasa tercaci ada saya kisah... ingat dia saja ada perasaan rasa tercaci... saya mencaci suka hati saya lah...bukan saya pi serang rumah dia..bukan saya pi serang keluarga dia... aduh!... tercapai sudah ka flying kick dia tu....???.... jadi sekarang siapa yang lumpuh?...ada yang lumpuh ka?... betulkan apa yang saya luah tu?..... wooooooo..... Apa salahnya saya mencaci...itu tandanya saya tidak suka tidak puas hati..bukannya saya pi buat banner depan rumah dia....vokal tak keluar pun....jangan pertikaikan.. doa dalam coretan tu, saya yang makbulkan ke?...kenapa takut sangat.. huhuhuuuu.....i hope this is the last one post about it... banyak sangat yg terlintas dan diluah.... ntah2 lepas ni kalau durang baca sekali lagi post tu, lain isu pula yg ditimbulkan....tapi bagus juga ba kan?...ada orang tahu...ada orang yang ambil tahu...huahuahuaaa.....


      mkbs - satu kesilapan kerana saya tergerak dan memberi respon kepada post fb tu...sepatutnya i just read...and see ada berapa banyak post lagi... but i think bila dibaca my post respond rasanya tiada yang menyakitkan...dan tidak membangkitkan kemarahan....(tapi api amarah saya yang datang...tapi kan, sy geli ba tebaca balik tu ayat sy..macam bagus saja kan?...sebenarnya sy memang bagus cuma 'alim di luaran' jer...hahahaaaaa..)... Tidak mengapalah... Saya harus ikut nasihat my mum...biarkan...nanti manatau durang main 'kotor'...tidak pasal-pasal siti jienah balik kampung berlari sekampung dengan berkemban...tak pasal-pasal terdedah kulit "alim di luaran" yang halus mulus tubuh "alim di luaran" yang cantik manis...(lepas tu keluar pula post fb "alim di luaran" berganti "confirm tak alim"...).hahahahaaa....siapa tahu kan?....itu agak menakutkan tu...palis-palis... bikin takut kalu kena kasi makan lontong...tiba2 mambasar tu parut...baaaaaaaa....marabahaya tu... hindarkan...jauhkan....
      Alamak...jangan isu ni masuk post fb suda....huhuhuuu.......

      "jangan cakap saya tidak tahu hormat orang kalau kamu sendiri tidak tahu hormat orang lain".... time marah my brother masih boleh keluarkan ayat ni.... respect U!...

5 ulasan:

  1. Assalamualaikum.... saya baru sahaja mengikuti blog anda & saya nak beri sedikit pendapat... sebagai seorang Islam,saya malu membaca apa yang anda coretkan dalam blog ini.... Indah tuan empunya blog tapi tak seindah bahasanya... tetapi masih boleh diperbetulkan....:)

    BalasPadam
  2. Terima kasih kerana sudi singgah membaca blog ni dan berbanyak-banyak terima kasih juga atas ulasan anda.... itu pendapat dan persepsi masing2... x payahlah nak rasa malu... bahasa yg x indah tu hanya masa kecederaan dan masa marah tercabar sahaja... klu anda baik dgn sy insya-Allah bahasanya cantik2 belaka... thank u!!!....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum.... sebelum tu saya nak minta maaf takut2 komen sy disalah ertikan... pendapat saya bahasa yang digunakan boleh diperbaiki lagi dan kalau boleh lah kan,jangan gunakan bahasa yang kurang sopan... Bak kata orang,kita adalah apa yang kita cakap or tulis.... :) -Alee-

      Padam
  3. yeee ke?.....terima kasih. Kalau saya marah memang bahasa saya kurang sopan.... itu baru yg ditulis...belum lagi realitinya... so, suka hatilah nak kata apa....

    BalasPadam
  4. ye ke semua bhs dalam blog ni kurang sopan. ok jer pun. kalau part marah tu no komen...cara masing2. diri sendiri tak tahu lagi apabila terkena....empunya diri lebih memahami!

    BalasPadam

ponsikou