Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Sabtu, 28 November 2009

I hate this situation...


(Jika ia berulang lagi tapi di peringkat yang lebih tinggi...i wait for that...)


Seksa betul dengan demam selesma ni. Hari ni hampir sehari suntuk saya tidur. Alhamdulillah dah ok sikit. Mesti sebab tengahari esok nak ke Alamanda cari sandal. Sandal dah mula cari mangsa. Sebelum dia jumpa mangsa baik cari yang baru. Saya suka kesudahan cerita drama 'nur kasih'. Saya setuju Nur Amina menolak lamaran Aidil. Saya suka lakonan Umi Nazirah dan Tiz Zakiyah. Sebelum ini saya ada menonton drama lakonan Umi dalam cerita 'aladdin'. Dan saya tidak sangka lakonannya dalam 'nur kasih' berjaya menaikkan darah saya. Saya tidak sabar menunggu dia berlakon dalam drama 'spa Q qistina'. Jika gadis berwajah manis ini dapat mengekalkan momentum dalam lakonannya saya pasti suatu masa nanti dia akan menjadi bintang yang bergemelapan. (jika dia tercalon top 5 dalam ABPBH 2009, i believe that i will vote for her...) Ini pertama kali saya menonton lakonan Tiz. Bagi saya dia berjaya membawa watak tersebut. Selepas ini saya berharap dia membawa watak yang lain pula. Kalau asyik bawa watak ayu, manis dan menangis bosan pula.

Petang tadi cari news utusan malaysia dekat kedai mamak tapi tiada. Bosan betul. Oleh itu saya dapatlah menonton tv. Antara 'seringgit' dengan 'taubat nasuha' saya pilih yang kedua. Sedih drama ni. (Menangis saya...siut..). Panas baran!! Takkan itu pun tak boleh faham. Yang paling saya tidak puas hati boleh dia keluar berpoya-poya. Setakat budak-budak bising...itupun boleh stress. Tapi padan muka dia. KOTOH!!.. Teringat zaman kanak-kanak. Punya ayah yang garang, panas baran dan suka melepaskan masalah dengan keluarga bukan sesuatu yang mudah. Perlukan tahap kesabaran yang tinggi terutamanya di pihak isteri. Bila stress keluar rumah. Nasib baik 'my father' not a richman. Kalau ada kelahiran semula saya tidak sudi jadi anaknya.... Apa-apapun i like Shiela Rusly performed. Lakonannya tidak pernah mengecewakan saya. Syabas untuk drama ini kerana berjaya membawa perasaan saya jauh mengembara. Mungkin juga sebab drama ini ada sedikit persamaan dengan konflik keluarga saya...??



*******************
Sa panas butul sama adik sa ni. Itu ari suda bincang buat taun dapan.. Mama tu lalaki sama mama sa suda becakap. Tapi tiba-tiba telepon bisuk (ari ni) kaka mau datang. Yang nda tahan tu durang di keningau suda. Durang tu nda paham bahasa ka? Tu rumah masi dalam proses ubahsuai bulum siap lagi, durang mau duduk di mana? Mau duduk di bawah kulung kali. Adik sa pun nda pandai bincang sama mama sa. Mama sa pula yang sibuk-sibuk mau tanya sa. Kan nga ingga tutok kopio. Alasan durang kunun taun dapan nda dapat datang. Ooo jadi kalu begitu taun 2011 la baru datang lagi. Kalu sa ada di sana sa suda tumbuk tu adik sa... Kan nga percuma saja kana marah oleh sa. Pukul 12 bapa sibuk mau suruh sa telepon. Sa cakap bisuk pagi...tu pun kalu sa nda tidur lapas subuh. Kotoh! Nokuro di kosirit no....kasi lilung saja diaitu....ingga sorou!!!....


So ; i'm so stress think about money.... But i must take this risk. That is my desicion before. So i really hope i can maintain, strong and more patient. God! Help me to face.... all this.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou