Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Isnin, 23 November 2009

Selamat Tidur...pagi sudaini...


(Super series terbuka China. Malaysia berpakaian hitam)


Pilihan utama kejohanan Koo Kien Kiat / Tan Boon Heong terpaksa akur dengan kehebatan pilihan kedua kejohanan dan ranking kedua dunia dari Korea dengan rubber game 13-21, 21-19, 18-21. Walaupun pada jangkaan awal saya bergu Malaysia mampu menang tetapi apakan daya mungkin tiada rezeki. Walauapa pun pertemuan dua jaguh ini cukup menyeronokkan. Saya yang hanya menonton menerusi TV1 cukup terasa dengan jantung dag dig dug. Nasib baik saya sihat walafiat. Kalau tak mungkin saya diserang strok. Nauzubillah. Ketua jurulatih Malaysia 'asarok mongunyam' gula getah. Mungkin stress. Walau bagaimanapun dia tersenyum dengan aksi anak buahnya di game penentuan pada kedudukan 12-17 dan 18-20.

* Tahniah diucapkan buat bergu negara kita.
* Tak nampak kelibat jurulatih bergu negara Rexy Menaiky.
* Pemain Korea Lee Young Dae look great walaupun kepenatan.



'UBAH SUAI' - Program bual bicara agama Halaqah TV9.


Seronok mendengar bual bicara ini. Tetamu undangan ustaz Mohd Farid Ravi dan Dr Danial. Bercerita tentang kecantikan tidak akan pernah selesai. Semua orang nak cantik. Setiap orang mempunyai perspektif yang berbeza-beza tentang kecantikan. Ada yang kata kecantikan itu adalah ukuran tahap keyakinan diri. Ada juga yang kata kecantikan itu satu kepuasan. Asalnya sejarah 'plastic surgery' adalah untuk memperbaiki kecacatan mengikut keperluan. Namun pada hari ini ia lebih kepada mengubahsuai sesuatu yang memang sudah indah. Perkara ini lebih terdedah apabila para artis mengamalkannya dan ia menjadi ikutan ramai. Sebenarnya mereka amat mengerti akan risiko 'plastic surgery' tetapi itulah kepuasan bagi mereka oleh kerana mereka 'public figure'. Itulah bahananya apabila orang ramai terlalu mengangkat artis sebagai idola. Walauapa pun siapapun kita, kita perlu panjang akal untuk menilai semuanya. Kalau sanggup mengambil risiko untuk membelakangi hukum agama dan nilai diri teruskan. Tiada siapa yang mampu menghalang. Dosa tanggung sendiri. Saya teringat cerita Dr Danial, pada tahun 2006 di negeri China, ada yang sanggup patahkan kaki semata-mata mahu membuat 'plastic surgery' untuk panjangkan kaki. Ooo...kalau itu saya pun nak supaya saya jadi tinggi...hahaha... Nauzubillah. Tapi kan nak buat pembedahan tu sakit. Lepas pembedahan ada tindakan susulan lagi. Orang yang sanggup buat mesti orang yang suka hospital. Betul kan? Saya tak sanggup sebab saya tak suka hospital. Sebut pasal hospital ni, sekarang sudah hujung tahun saya kena jaga kesihatan tahap gaban sebab sudah lama tak jatuh sakit (pening stress tu selalulah...lepas tidur sihat semula). Kali terakhir saya mengunjungi hospital pada awal tahun 2007 sebab kena demam campak. Sengsara oh kalau sakit. Itu pasal saya paling benci sakit. Lagi pula tinggal jauh dari keluarga. Kata nenek kalau tak nak sakit kena jaga kesihatan.


MY STARZ LG3 - TV3

* Persembahan semua boleh tahan. Tapi belum ada klimaks. Tambah pula tiada yang handsome...hahaha.....

* Saya suka persembahan Jay. Rupanya urang sabah ba diani. Nasib baik Zainal Abidin pilih dia.

* Akhirnya Farid telah tersingkir. Bai bai gaman balik kampung tanam layo....



SO ; Saya jumpa banyak ular menghalang perjalanan saya. Ada warna hitam, warna putih berjalur, warna hijau, ada yang besar panjang ada yang kecil. Saya berpeluh-peluh ketakutan mencari jalan keluar. Tapi akhirnya saya berjaya meloloskan diri. Saya tidak tahu macam mana saya melakukannya tapi semasa melonjak kegembiraan saya terjaga. Alahai mimpi rupanya. Tengok jam 7.47 pagi melompat saya ke bilik air subuh terbabas... 'subuh gajah'. (Aku benci mimpi tu...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou