Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 29 November 2009

Kebencian...


(Kesian mata ini.....)


Kerana tak dapat tidur saya singgah di sini. Entah kenapa dengan hati, perasaan dan mata ini. Sudah lama mata ini tidak menangis begitu lama. Setiap kali ada masalah kalau pun air mata jatuh ianya sekejap saja kerana saya boleh memujuk diri sendiri. Tapi kali ini tidak boleh sama sekali. Saya berusaha untuk memujuk perasaan ini tetapi gagal. Bayangkan air mata ini deras mengalir dari pukul 11 pagi hingga pukul 4 petang. Dan sehingga saat ini masih lagi. Saya berusaha menghilangkan bengkak itu tapi tak menjadi kerana ketika posisi ais batu ditekap atas mata saat itu juga air mata terus mengalir. Saya bersembang dengan kawan serumah sambil menonton drama 'kasih suci marlisa' namun masih juga terfikir cuma air mata tak jatuh hanya bergenang di kelopak mata. Selesema saya bertambah teruk. Bermula dari curiga kemudian diberi keyakinan untuk sebuah kepercayaan dan kepercayaan tersebut dikhianati. Saya amat berharap mak lebih tabah. (Jangan jatuh sakit...) Sebelum ini prinsip saya, mesti percaya pada semua orang. Jika terkhianati anggaplah itu bukan rezeki yang penting dalam dan luaran tetap gembira pada hari ini dan hari-hari seterusnya. Tapi sekarang saya kena pertimbangkan semula mungkin lebih 'selfish' sikit.


So ; semoga esok selepas subuh mata ini akan kembali sediakala dan masalah itu akan lenyap dari kotak fikiran.

'mkbs semoga kau terus bersabar'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou