Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Isnin, 29 Jun 2009

Disebalik Keseronokan Ada Kepahitan

Gambar-gambar dalam gym, depan koridor hostel dan sekitar gerai makan mee udang.

































Huh!!! penat betul balik kursus semalam. Bukan penat berkursus tapi penat duduk dalam bas. Perjalanan mengambil masa 3 jam dengan jalannya yang 'grable' ....ala-ala jalan balik kampung saya di Keningau... cuma bezanya kalau saya balik kampung tidur dalam perjalanan bangun-bangun sudah sampai rumah. Ini lain saya tidur bangun sampai 3 kali tak sampai-sampai juga... Ya Allah..... nokokodou busulku....

Kursus tu memang bagus tak rasa pun nak balik cepat tapi rekod terbaik di Bayview Hotel Pulau Pinang belum tercalar lagi. Yang paling baik sekali ialah penginapannya. Sepanjang yang saya pergi berkursus ini yang terbaik sekali. Kalau selalu masuk ke penginapan sterika tiada sejadah tiada, semua kena request. Di sana lengkap...wow! tak payah nak fikir....Al-Hamdulillah. Yang best tu ada gym...first time saya pi masuk gym siut...hehehe...seronok juga ba. Badan rasa sedap bila peluh keluar....petang hari jumaat dan sabtu masuk gym.... Ada seorang jejaka ajak main badminton tapi tak nak...malu...sebab tak berapa nak reti...silap hari bulan pukul angin.. kalau main sendiri tak pe...ini dengan jejaka hansome...hehehe...gatal... gurau je...tapi betul be...yang betul tu yang hansome...hahaha... Kalau cakap pasal pengisian kursus tu biasa saja...macam kursus-kursus lain. Kursus kewangan namanya. Tapi saya lagi suka kursus yang begitu daripada kursus yang kena berlari sana-sini kena bentang sana sini tapi satu pun ana tak fagham. Dan yang seronok petang hari sabtu kitaorang pergi makan mee udang. Huh! pertama kali makan udang banyak sekaligus...

  • Geramnya........ 'J banyaknya ko makan...' tersentap hati saya. Tak semena-mena saya pun tengok makanan yang saya ambil. Cuma sepinggan mihun dan 2 keping roti bakar. Saya tengok kawan yang lain ambil benda yang sama. Masa makan puas juga saya berfikir apa yang banyak. Kawan-kawan yang lain pun ambil makanan yang sama (dah itu saja yang ada). Mungkin dia bandingkan saya dengan dirinya...(dia tak ambil roti kot...) Saya tidak tengok pula dia makan macam mana makan banyak mana... Suka hati ko la...selera aku badan aku yang punya...
  • Macam nak terajang...... Dalam bas balik Putrajaya, Cik Raja (urus setia) pelawa saya dan kawan (juga urus setia) Cik R untuk duduk depan ...(macam tempat duduk VIP...lebih kurang la..), tiba-tiba pula keluar suara dia 'apahal pula nak duduk depan. Dekat belakang ada banyak kosong lagi.......' Aik...apa kes dia ni tiba-tiba menyampuk. Suka hati orang lah kan? yang dia menyibuk apahal. Kawan saya Cik R jawab 'alah, saja tengok..ada tempat selesa apa salahnya....(lebih kurang begitulah tak berapa ingat dah)'. Saya pelik juga dia ni...benda macam tu pun nak berlagak ke? kalu cantik nda apa juga...ini macam jalan raya kampung saya tahun 2000....bayangkan?... Kawan-kawan cakap dia memang begitu...maybe this is first time saya kena so hati tersentap sikit. Ataupun saya yang sensitif masa tu....(ntah la...). Apa-apa pun boleh dilupakan dan boleh dimaafkan...Insya-Allah..

p/s : Hati selalu terusik bila melihat jejaka handsome... hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou