Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Jumaat, 19 Jun 2009

Selamat Hari Bapa

Selamat Hari Bapa


Di kesempatan ini saya ucapkan "selamat hari bapa" untuk semua bapa-bapa di Malaysia terutamanya 'My Father'. Semoga sihat dan berbahagia selalu.... Teringat kisah sepuluh tahun yang lalu. Suatu ketika dulu saya pernah membenci ayah saya...benci sebenci-bencinya...memang meluat tengok muka dia. Saya juga pernah berkata dia bukan ayah yang terbaik bagi saya....sebab dia pilih kasih, dia panas baran, dia suka memukul dan dia suka menyakiti hati mak. Saya juga pernah bertengkar dengan dia tapi saya tidak pernah menyesal. Walaupun saya pernah ada perasaan benci dengan dia, saya tetap berdoa agar dia sentiasa sihat sejahtera selalu, saya mahu dia hidup gembira selalu. Saya amat bersyukur kepada Allah kerana walaupun kini ayah sudah menjangkau umur 60 tahun, dia masih sihat walafiat, bebas dari penyakit berbahaya (cuma ada sakit gout) al-Hamdulillah. Satu persamaan saya dengan ayah saya ialah....'jarang-jarang marah...tetapi sekali marah umpama gunung berapi meletup'. Dalam hidup saya itu yang saya paling takut kerana apabila gunung berapi meletup saya pasti rasa menyesal dan serba salah bukan sehari dua malah pernah hampir sebulan mengganggu ketenangan jiwa....i hate this emotion... Tahun 2008 adalah tahun paling bahagia buat saya kerana tahun itu tiada 'gunung berapi meletup' seperti tahun 2007. Dan saya amat berharap dan berdoa agar tahun 2009 ini 'gunung berapi' itu sentiasa surut...Amiin. Untuk ayah 'semoga berbahagia selalu, anakmu di perantauan perlukan doa dan restumu'
Rindu ba di kampung tapi apa bulih buat...sy nda balik masa bulan lima sebab takut sy dapat pindah. Kalu dapat pindah balik sekali la....itu yang sy pikir baitu..tapi macam nda ada apa-apa saja. Apa-apa pun sy akan pastikan the end of this year i will back / transfer to my village for along time. Insya-Allah. Sy sepatutnya kena ambil cuti rehat ni....kerja xada kualiti suda..banyak betul buat salah.... hishh!!!! tension kopio.. Apa pun sabar sajalah... kalu bulan sembilan belum transfer balik kampung lagi, sy mau balas dandam ba...biar terlerai segalanya.... tp huh! lama lagi baitu...bulih sabar kah ko...barapa bulan lagi?...lebih kurang tiga bulan lagi...lama jugaitu... Yang bikin panas lagi saat2 akhir ada pula tawaran mau pi kursus di Melaka. Pelik juga kanapa kawan2 yang lain dapat tau awal?...kalau sy dibagitau awal mungkin sy nda pilih yang pi Sebak Bernam. Apa kes?... takkan durang nda tau nama sy naik buat tawaran lagi.. ishh!!!! durang ni kan bikin binggung urang... adakah kursus kewangan direct seminggu...mau gila ka?... Masalahnya sy nda suka pi kursus... kursus kewangan itu2 saja... bukan ada perkara baru pun...bosan suda sy tei...yg pi IPN tu pun sebab kena suruh big bos ganti kawan.... Lagipun memonya mana????... kete negi....ah biar.....















"Apabila kita banyak berjanji dan kerap pula memungkiri, kenangan Lalu akan sentiasa menghantui.Ia datang menagih janji yang tak Pernah dilunaskan.Ia datang dalam mimpi.Ia datang dalam perasaan. Selama-lamanya ia boleh menjadi satu beban emosi"










***knpa la minggu ni banyak betul perkara yang menyakitkan hati. Cuti sabtu ahad tk tau nk buat apa.....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou