Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Jumaat, 31 Disember 2010

WELCOME TO 2011....


Biar apa mereka kata
Gelora itu tetap kuhadapi
Datanglah setinggi mana
Mutiara bertuah ini akan terus
Meneroka ke dasar
Mengintai setiap lubuk
Mencari permata hati
Dengarlah setulus hatimu
Gemersik nyanyian ombak
Tanyalah rahsia diri
Apa yang tersembunyi
Di sebalik deruan ombak
Aku masih lagi di sini
Antara sedar dengan tidak
Sekadar mampu mendongak
Terapung bersama bahtera di muara samudera
Sedangkan tekadku masih tetap utuh
Aku masih di sini
Bertemankan helaian-helaian kertas
Beralunkan irama gemersik sang unggas
Sampai bilakah aku harus begini
Menjadi pengembara sepi
Yang pastinya cabaran nan bisa
Sentiasa menanti
Bisa membuatkan hidup merana
Andai tersilap langkah
Di arena perjuangan ini
Aku belajar mengenali diri
Di sebalik senyum tawaku
Terselit seribu satu kekecewaan
Malah aku pernah rasa menyesal
Mengenali dunia ini
Namun langkah ku teruskan jua
Bersama sisa-sisa ketabahan
Demi mencapai secebis impian
Yang hampir sirna
Kerana aku amat mengerti
Tiada samudera cetek pun
Yang mudah diredahi dengan langkauan.....


Mkbs - Selamat datang tahun baru 2011. Semoga tahun 2011 dapat menterjemah sejuta kebaikan dan keberkatan buat diriku, keluargaku, negaraku dan umat islam seluruh dunia.

Bugau - Aku mengharapkan permulaan yang baik untuk tugasku di tahun 2011 kerana setiap tahun sebelumnya ia amat menghampakan.

"aku akan terus mengelak sehingga ia tidak dapat dielak lagi"....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou