Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Ahad, 25 November 2012

Larian Hijrah 1434H

Huh... lama tak jogging hari ni join larian Hijrah 1434H anjuran JAWI bertempat di Masjid Negara Kuala Lumpur.. tiada warming up terus lari...kejang kaki. Berlari sejauh 5 KM... yang tidak tahan tu laluan larian. Turun bukit naik bukit. Memang mencabar. Dengar menteri di jabatan perdana menteri kata Dato' Khir Baharom (dia juga yang merasmikan dan melepaskan larian) lebih dua ribu lebih penyertaan di terima. Termasuk warganegara luar (orang cina pun ada...ishhh...pakai calana pindik lagitu..) Peserta lelaki  dilepaskan tepat pukul 8am. 10 minti kemudian peserta perempuan. Kami pergi berenam. Mai dan Syu lari laju ke depan. Maklumlah ahli wataniah...stamina mantap. Saya dengan Syam mengekori di belakang. Tapi di penghujung larian dah tak larat dah...jalan jer.. Tijah dan Mazni paling belakang. Apa taknya seorang sakit kaki seorang lagi tiada kasut. Yang kelakarnya, ada yang berlari pakai baju kurung, pakai baju melayu, pakai jubah dan pakai kain pelikat. Hahaha... mungkin yang pakai baju jubah putih tu tuk imam masjid atau bilal... hahaa... Tapi jangan tidak tahu...durang punya laju berlari. Entah-entah sebenarnya durang tu atlit tapi menyamar. Hijrahlah katakan... Yang paling tidak boleh bla...ada yang di awal larian pakaian bukan main muslimah lagi. Tiba di pertengahan jalan tudung terbang entah ke mana...dijadikan selendang. Tak jadi hijrahlah kot....hahahaaa.... Masa larian tiada timing untuk ambil gambar sebab urusetia jaga rapi. Tidak boleh melengah-lengahkan masa. Walaupun penat, tak menang larian dan tak dapat hadiah tetap berbaloi. Dapat baju free dan makan free walaupun tak seberapa. Tapi yang paling penting dapat sijil.... Yang paling penting juga dapat exercise...ringan badan sekejap.


mkbs - penat perjalanan semalam belum hilang lagi. Ditambah kepenatan hari ni...harap-harap esok kerja mood bertambah mantap...

SO ; agak stress telefon buat hal...

2 ulasan:

ponsikou