Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Sabtu, 24 November 2012

Muzium Sungai Lembing


Pertama kali datang sini. Muzium ni simpanan sejarah tentang sejarah aktiviti perlombongan di Sungai Lembing. Gambar ayah Maisarah juga ada. Tapi sayangnya, tak dapat menikmati sepenuhnya keindahan muzium ni kerana ada aktiviti 'renovation'. Tak dapat masuk semua tempat. Emmm.... Sekarang dalam perjalanan balik Putrajaya. Tak sabar nak sampai Putrajaya. Dah kenyang menghabiskan buah-buahan dan beras orang tak sabar nak balik yer. Hahaha....jangan marah. Lepas ni kena diet diet diet. Yang membuatkan saya kurang selesa sekarang adalah bau durian semerbak bercampur bau kereta. Boleh anda bayangkan? Beria durang bawa durian balik. Saya ok sajalah. Tidur saja. Yang paling saya meluat nak drive kereta pun saling tunjuk menunjuk...masa pi kan dah bincang. Huh!...panas saya tingu tu gaya. Mungkin durang saling menyakat tapi takkan sepanjang hari. Can u imagine? Berlagak pandai tapi dah salah buat muka 5 sen. Sabar sajalah aku!... I just quite. Perangai manusia kan lain-lain. Terima sajalah. Perkara yang membuatkan saya menyampah ialah bila cakap pasal durian bukan main lagi. Macam dialah yang raja durian. Dah makam mengadu sakit perutlah, sakit kepalalah, nak selesmalah...aduii... Aku yang mengakui tak gemar durian ok saja pun. Cuma pagi tadi saya memang tak makan takut perut meragam. Dahlah sarapan dengan nasi lemak ayam masak merah. Nak jalan jauh kan... OMG!... On the way balik tadi sempat lalu lokasi jomheboh. Nak singgah tapi hujan renyai-renyai. Gerai-gerai pun tak buka lagi. Lagipun kitorang nak cepat sampai Putrajaya. Nak rehat awal sebab esok join larian hijrah di KL. Harap-harap sampai Putrajaya sebelum pukul 4 petang. Insya-Allah. Cayok!!...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou