Halaman


"Sepahit MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sepayah MANAPUN KEHIDUPAN INI...Sesukar MANAPUN KEHIDUPAN INI...Seduka MANAPUN KEHIDUPAN INI...HADAPILAH DENGAN SENYUMAN"

Selasa, 5 Mac 2013

Ceroboh - Lahad Datu

NOTA SAYA
Tarikh kemaskini : 04 mac 2013
Masa : 7.45pm

Penceroboh di Lahad Datu kini sudah melebarkan sayapnya ke kawasan lain seperti Semporna dan Kunak. Dengarnya akan ke Kota Kinabalu pula. (tinggi juga selera penceroboh ganas yang tak tahu malu tu...) Adakah kemungkinan Sabah akan lumpuh? Darurat dan perintah berkurung, sempat ke?. Pewaris kerajaan Sulu terlalu keras kepala. Saya fikir orang sulu @ kerajaan sulu ni sebenarnya hanya orang tengah kerajaan Filipina untuk mendapatkan Sabah. Memandangkan mereka tidak diiktiraf di negara sendiri jika misi gagal mereka hanya ada dua pilihan sama ada mati ditembak oleh pertahanan Malaysia atau mati di tangan kerajaan Filipina. Ada yang mendakwa pegawai polis yang mati ditembak hendap oleh penceroboh disiat-siat dicungkil mata....orang sulu, kamu dilayan baik tapi ini balasan kamu. Kita tengok balasannya. Saya kira mesti ada polis tali barut musuh dalam selimut dalam kes ni. Kalau tak kenapa dan mengapa begitu mudah mereka membunuh begitu ramai polis dan orang awam. Tali barut tu mesti pegawai polis keturunan sulu yang telah mendapat kerakyatan Sabah. Saya percaya itu. Saya amat berharap kem kumpulan penceroboh dan penduduk orang sulu yang telah dapat IC atau belum sama ada yang menyokong pencerobohan atau tidak akan mati ditembak peluru sendiri. Biar bangsa mereka pupus di bumi Sabah. (saya menantikan saat itu...). Rela mati di tanah sendiri?(pi mampuslah...) Mereka menggunakan pelbagai taktik kotor. Polis-polis yang dibunuh adalah polis malaya. Dan sekarang ni, polis tempatan sabah yang bertugas di tanah malaya dipanggil pulang atas alasan mereka lebih mengenali orang tempatan dan orang sulu. Kalau buat begitu dari dulu kan bagus. Ini orang Sabah yang ditempatkan di tanah malaya minta pindah balik Sabah pun susah. Pernah terdetik di fikiran saya, pencerobohan ini tentu melibatkan DSAI. Dan fikiran saya itu keluar di media. Yang peliknya, media Filipina lebih dulu mengeluarkan kenyataan tersebut barulah media tempatan. Sekarang ni DSAI begitu marah dengan keningnya yang terangkat membentuk cacing kerawit mahu menyaman media yang berkenaan. Mengapa perlu nak menyaman? Jika tidak berkaitan dan jika tidak bersalah buktikan? Tidak perlu meroyan nak mencuri tumpuan mengalih pandangan umum. Tak betul diam. Keadaan sudah reda perjelaskan. Pemimpin PKR, Tian Chua pula mengatakan 'itu hanya sandiwara UMNO'... Astaghfirullah. Cuba suruh dia pergi. (tiada otak). Apa nak dikata, secanggih-canggih mana pun pertahanan negara ia tetap dapat dibolosi juga. Amerika Syarikat contohnya. Makin canggih makin senang diceroboh.
Tiap-tiap hari saya nak tahu keadaan semasa tentangnya. Risau pun ada. Risau penceroboh tu sampai di kampungku. Adikku yang berada di Kota Belud katanya ok saja. Tempat durang belum ada lagi. Kepada yang mati al-fatihah dihadiahkan. Bagus juga mati dalam perjuangan daripada mati dalam kemalangan. Sekurang-kurangnya dapat pengiktirafan dan penghargaan. Mati ada di mana-mana seperti bait-bait lagu kematian "Allah tidak menjanjikan kematian kita di waktu tua, begitu juga Allah tidak janjikan kematian kita disebabkan sakit, tidak sakit pun boleh mati juga, oleh itu jangan senang hati kematian pasti berlaku....."

mkbs - doakan yang terbaik buat semua.

mkbs : semoga semua ini akan segera berakhir bertambah baik dan aman. Niat buruk yang tersembunyi akan terbongkar. Jika ada dalang, semua dalang dalung akan terima padah (bunuh dirilah). Parasit yang menyusahkan akan musnah. Perumah yang membelot akan mampus. Musuh dalam selimut akan mati kesesakkan nafas. Gunting dalam lipatan akan tergunting sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ponsikou